Dag 14:

23 juli 2014 - Mbombela, Zuid-Afrika

Goeieavond lieve ploppertjes,

hier zijn we weer met een spannend verhaal uit onze verhalenbundel :-)

Zitten jullie allemaal klaar op het puntje van jullie paddenstoel? Staan jullie kaboutermutsjes goed? Dan kunnen we er aan beginnen.

Deze morgen werden we om 6u gewekt door de kabouterwekker. Tring tring, opstaan!!
Met nog enorm kleine oogjes konden we naar de ontbijttafel gaan. Kabouter smul had een heerlijk ontbijt klaargezet. Met cornflakes enal!
Na al dat lekkers konden we vertrekken richting het schooltje. Bultjes hier, putjes daar. Gelukkig is onze kabouterbakkie wel meer gewoon.

In het schooltje zaten alweer heel wat lieve, kleine, kabouterkleuters op ons te wachten. Wat worden we vrolijk van al die schattige, lachende gezichtjes.
De dag verliep heel goed! De juf leert snel bij en houdt rekening met al onze tips! Kwebbeldekwebbeldekweb, dat hebben wij goed uitgelegd!
Kabouter Sarah ging aan de slag met tandpasta en tandenborstel. Heel leuk, want schone tanden is natuurlijk een must! De kindjes gingen heel enthousiast aan de slag. Al hadden ze zelf geen tandenborstel bij. Gelukkig hebben ze allemaal een vinger waarmee dit bijna evengoed ging! Les 1 geslaagd.
Nadien werd de klas in twee groepjes verdeeld en konden we goed leren om te scheuren en te knippen. Wat leuk als we het nadien ook konden laten sneeuwen in de klas met al die snippers. Funnerdefunnerdefun!

Om 10 uur was het tijd voor een tussendoortje. Of zeg maar tussendoor.... We kregen twee boterhammen met gebakken ei. Smullerdesmullerdesmul! Dat smaakt wel! (ons buikje was zohard gevuld dat we zelfs 's middags niet meer aten!!)

Na de break gingen we aan de slag in de hoekjes. Want uit spelen kunnen we ook veel leren. Al is dat het grote werkpunt van onze teacher. Want volgens haar staat spelen niet gelijk aan leren. Beetje bij beetje komen we er wel!!

Van al dat spelen worden we natuurlijk wel moe! Tijdens het middagdutje van de kinderen konden we eens praten met de juf. We maakten met haar de agenda voor morgen en dat was dat.
Tijd om naar Moyeni te gaan! Nog even stoppen in de winkel voor een boor. Want morgen komt kabouter Klus op bezoek!

Op het eten deze avond hebben we wat moeten wachten. Maar het was het wel waard :-) Het was lekker!

En nu is het bedtijd lieve ploppertjes!

Morgen zijn we er weer met een verhaaltje uit ons plopboek!
Droom zacht!
xxxx Hilke (& co)

1. Hildeke:
    23 juli 2014
    Plopperdeplop, wat was dat daar allemaal kaboutertjes! Wat een avonturen daar.
    Hier nu platte rust en naar vive le velo aan het kijken en dan bedtijd. Het zal deugd doen na een fietstripje van zo'n 85 km in toch wel tropische temperaturen:)
    Kijkuit...naar het volgende blognieuwsje
    Knuffel
  2. Anneke:
    24 juli 2014
    dag Hilke, hier alles goed en waarschijnlijk warmer dan bij jullie! fijn dat alles zo goed draait daar. Ik vind het heel leuk om je verhalen te kunnen lezen en stel me daar vanalles bij voor. nog fijne dagen!