Dag 22: Hallo, ik ben Mathilde...

31 juli 2014 - Mbombela, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

ik wil graag eerst even tijd nemen om iets recht te zetten in dit blogbericht.
In de laatste zinnetjes van het blogbericht van mevrouw Van Zande staan een paar foutjes!! Wel een Pieterjan maar, geen cupido, geen kriebels, geen... NIETS!
Dus mama, nee je hoeft hem niet op te zoeken op facebook enzo!!!! Niet nodig!
Oke danku!

Vandaag, na 3 vakantiedagen in Kruger, was het weer back to reality! Om 6 uur begon Bruno Mars te zingen, van "I think I wanna marry you..." Als je daar niet vrolijk van opstaat, weet ik het ook niet meer, maar ik denk dat mijn kamergenoten daar anders over denken. Helaas...

Ale kijk, goed opgestaan, lekker ontbijt en dan met de bakkie richting Masoyi.
Eens in Masoyi moesten we vaststellen dat onze vriendinnen (?!) van Swasiland het werk dat ze moesten doen helemaal niet goed hebben gedaan. Ze hebben er nochtans 3 dagen de tijd voor gehad. Ja kijk wat moet je daar dan mee? Hun mentaliteit is helemaal anders dan die van ons en ze denken duidelijk alleen maar aan zichzelf. Heel jammer. Ze waren dan ook helemaal niet tevreden wanneer ze vandaag nog een nacht in de klas moesten slapen en dus niet meemochten naar de Moyenilodge. Helaas...

Eens in de klas bij de juf was het gevoel van GRMBLLL dat we hadden heel snel weg! Wat fijn toch om te zien dat ze de boel 3 dagen heeft rechtgehouden!! En hoe! De kleuter hebben geleerd over het fruit. Ze kunnen heel wat fruit benoemen en hebben ook al weer geoefend om te tellen. Tijdens de gezamelijke activiteiten werden de kleintjes apart in een hoekje gezet om te spelen! Hoera, ze doet iets met de tips!!
Ja als ze zo goed bezig is geeft ons dat weer extra tijd om de klas wat extra op te smukken! De latjes met haakjes om de werkjes aan te hangen werden in de muur geboord. De vieze tijdschriften op de kast kregen een plaatsje in de vuilbak of in de kast. Afhankelijk van hun staat :-)
Het bedje dat nog steeds tegen de muur stond, heeft een plaats gekregen in 'den office'. Ale er werd weer een beetje op geruimd en wat meer verdeeld in hoekjes. Er is trouwens nu ook een echte speelmat voor de blokken enzo!!
De klas krijgt dus langzaam maar zeker echt vorm!! Ik ben al zo benieuwd wat jullie binnenkort van de foto's gaan vinden. Spannend.

Deze namiddag kwamen we snel terug richting Moyeni. Er stonden nog wat knutselwerkjes op ons lijstje.
Maar de trip van Masoyi naar Witrivier verliep niet zonder slag of stoot. We reden en reden, tot plots de auto stil stond in het midden van de weg... Hij deed niets meer.. En daar stonden we dan. Gelukkig hielden we het hoofd cool en na een poosje (en veel getoeter en frustratie van andere chauffeurs) konden we weer starten en reden we met een klein hartje verder. Dit gebeurde nog een tweede keer... Sjonge!! In 1 stuk in Witrivier geraken was het doel! Hoera, dat was gelukt!!! Snel naar de garage! Maar daar vondne ze niets. Onze auto is normaal... Wat raar toch! Maar kijk, als de garagist dat zegt zal dat wal waar zijn :-) Ale hup, wij terug verder richting Moyeni. En we zijn er toch geraakt. We zijn niet meer stil gevallen, maar we zijn onderweg wel nog moeten stoppen omdat de uitlaat (ALWEER) van de auto lag... Sjonge! Morgen dus weer terug naar de garagist!!!

Eens in Moyeni konden we beginnen met onze knutselwerkjes:
- kalenderbord afwerken
- verjaardagskalender maken
- voelmuur voorzien

En de werkjes vorderden goed! Het kalenderbord is helemaal klaar! Op de kaartjes van de seizoenen na. Hoera!! We kunnen het morgen in de klas omhoog hangen.
De verjaardagskalender is ook klaar!! Nog enkel wat kroontjes en wat foto's. Hoera!!
En de voelmuur is er helaas nog niet... Het stuk hout waar we voelmaterialen gaan ophangen, heeft al een laagje vernis gekregen, maar de voelmaterialen hangen er nog niet op. Het staat op ons lijstje van dingen die we nog gedaan willen hebben voor we terug huiswaards komen.
Spannend!

De avond viel over de lodge, maar de fun was nog niet voorbij! De tv-opnames konden beginnen! 3-2-1 actie! Woow, koningin Mathilde herself... En hare man de koning ook! Maar jongens wat was dat hier allemaal!! De mensen op de feest bij meter en opa zullen er zaterdag alles over weten :-) Spannend!

Lieve mensen, jullie kunnen al jullie fanmail nog steeds posten richting Zuid-Afrika. Hilke Peelman is de naam :-) Ik ben jullie eeuwig dankbaar!

Tot morgen allemaal,
dikke zoen, Hilke