Dag 27-30: de laatste week ingezet

8 augustus 2014

Hello everybody!

Alweer enkele dagen dat jullie op een blogbericht hebben zitten wachten, onze excuses. De tijd vliegt hier nu eenmaal gigantisch snel voorbij en een gaatje vinden om te bloggen lukt niet altijd.
Vandaag hebben we de tijd wel gevonden, dus lees gerust hieronder een korte samenvatting van de afgelopen vier dagen.

Dinsdag, 5 augustus
Na een doodgewone dag in ons klasje in Massoyi reden we omstreeks 13u richting Moyeni. Die middag zouden we samen met de Clippers (de 17/18-jarigen uit België die hier op taalkamp Engels zijn) voetballen en spelletjes spelen met de kinderen uit Kabokweni. We splitsten ons op in twee groepen en kwamen op het einde van de namiddag opnieuw samen om gezellig te eten. Na het heerlijke maal werd er door de locals en de Clippers enthousiast gedanst op de tonen van dj Green.
Een rit van 1 uur naar Moyeni en hup, de dag zat er alweer op.

Woensdag, 6 augustus
Vroeg uit de veren! De Clippers komen naar Massoyi.
Na de nodige boodschappen gedaan te hebben, trokken we met zijn allen naar het klasje. De gebruikelijke vreugdekreetjes bij het zien van zo een lieve kindjes ontbraken ook bij de leden van Clip niet bij hun aankomst. Na de nodige foto's trokken ze hun werkkleren aan en gingen ze naarstig aan het werk. De jongens bouwden een prachtige zandbak voor het klasje en de meisjes gingen aan de slag in de rondavels.
Om 12u30 werden de werkzaamheden st