Dag 38: nog een dagje Kruger

30 maart 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hoi,

Om 6 uur zouden we opstaan om dan alles weer te pakken en door te rijden. Het laatste kamp was niet zo ver, dus we zouden eerst naar daar rijden en dan nog wat rondrijden. Het was een vuile bedoeling om de tenten nat op te vouwen en alles bij elkaar te nemen. Echt jammer! En dan zaten er apen die het eten van de mensen stelen enzo! De dag kon toch een beetje fijner gestart worden denk ik dan!

Om half 8 was alles bij elkaar en konden we doorrijden.
Al bij al was het echt nog een hele fijne dag! We wilden graag toch nog wat buffels zien en eventueel een cheetah,… We waren de poort van het kamp nog maar goed uit of er liep een giraffe over de weg en niet veel later zagen we een wildebeest en impala’s en dan, we waren nog geen kwartier weg, stonden er wel 5 auto’s stil. Dat wou zeggen dat er toch een speciaal dier zat! En ja hoor! Een cheetah! Je zag hem niet zo goed, want hij zat verstopt in het gras! Maar we hebben zijn kopje wel degelijk gezien met de verrekijker! Hupla! En later op de dag zagen we er zelfs nog twee! Echt heel uitzonderlijk! Maar zo mooi! De tweede keer konden we ze wat beter zien.  Niet zo mooi als een luipaard, maar toch het was tof! En we zagen vandaag meer dieren dan de afgelopen dagen! 20 soorten om precies te zijn! Vandaag stond onze tent er al. We moesten er dus geen meer opzetten. En echte bedden en verse lakens, jaja het kon niet op! En onze tent stond vlak naast het hek! En wat zagen we daar ’s avonds voorbij wandelen? Hyena’s! Sjonge op nog geen meter afstand! Echt grote beesten hoor! Tof tof! Ook vandaag stond er braai op het menu met lekkere champignons! Mijn avond kon niet meer stuk J Een wijntje en niet veel later naar dromenland. De laatste nacht in Zuid-Afrika was een feit! Sjonge, wat is de tijd hier zwaar voorbij gevlogen! Het lijkt of ik hier nog maar een week ben, maar er zijn al 6 weken achter de rug! De laatste nacht was een zalige nacht! Ik heb geslapen als een roosje in een lekker bed! Heerlijk!

Zoen,
Hilke