Dag 5: schooltjestijd

14 juli 2014

Hello people,

tweede poging ;-)

Vandaag zijn we voor het eerst naar het schooltje geweest! En wat was ik blij met alles dat ik daar zag!!!! Het schooltje heeft echt vooruitgang gemaakt. Langs buiten is er een mooie muurschildering gemaakt en er staat nu ook een schommel. En toen we dan binnen kwamen in het klasje werd ik alleen maar blijer :-) Het ziet er al meer uit zoals een klasje! Er hangen veel leuke prenten aan de muur, werkjes die ze hebben gemaakt, en ook een grote kast met speelgoed.
De keuken is ook helemaal vernieuwd. Ze hebben hier niet stilgezeten.

De juf zelf hebben we nog niet echt bezig gezien, maar ze liet wel de kinderen alles opzeggen wat ze al hadden geleerd. En dat was allemaal in het Engels. Versjes, liedjes,... Echt heel erg leuk dat ze sinds het vertrek van de vorige juf, op een korte periode toch al heel wat hebben bijgeleerd. Wil toch zeggen dat de juf het in zich heeft.
Ik ben dus enorm nieuwsgierig om ze morgen echt les te zien geven!
Maar ik ben ervan overtuigd dat het allemaal in orde komt .

In de namiddag was het dan weer heel wat rustiger.
We hebben wat in de zon gezeten. Hoera, ze is van de partij! Heel veel warmte gaf ze niet, maar kom :-)

Deze avond zijn de twee meisjes toegekomen die samen met ons naar het schooltje gaan. Ruth en Sarah, ook beiden actief in het onderwijs. We hebben er al uitgebreid kennis mee kunnen maken. :-) Het komt slim...

Nu is het bedjestijd! Want morgen is het vroeg dag.

Tot morgen,
zoen,
Hilke en Ilona

1. Mieke:
    15 juli 2014
    Eindelijk ben ik in staat om eens te bloggen. Mijn computer gaf er de brui aan (internetproblemen) en na veel gezucht en vooral gevloek is het terug in orde. Lag aan de provider (gelukkig niet aan de computer zelf of aan de gebruiker ;-) ) Zoals ik kan lezen zijn jullie al een beetje bekomen van de reis en zien jullie het zitten om er morgen in te vliegen. Vier juffen erbij zal wel schrikken zijn voor de kinderen. Maar dan kunnen jullie in kleinere groepjes werken om de kinderen te helpen. Lijkt me heel leuk. En weer een nieuwe uitdaging op gebied van organiseren. Dat er zoveel verbeterd is in die tijd na jou, Hilke, is schitterend nieuws. Dat wil dus zeggen dat ze er echt werk van maken en dat ze ook willen dat er vooruitgang is. Nu is het aan jullie om er nog iets aan toe te voegen zodat ze weer een tijdje verder kunnen. Laat jullie gaan ....... dat kan alleen maar de kinderen ten goede komen. Veel startplezier morgen en tot een volgend blogje.
  2. Hildeke:
    Hallo ladys,
    Blij dat er al zoveel vooruitgang is gemaakt! De centjes worden goed gebruikt:) heel fijn!
    Het is nu 7uur en ten huize Peelman en er is al sprake van enige drukte. Ja ja ondanks de vakantie. Florian is klaar om te gaan werken en Pieterjan.Die heeft er geen zin in om zijn handen uit de mouwen te steken! Of hoe zeggen ze dat ? De fietstocht er naartoe zal hem wel wakker schudden.
    Ik ben bebieuwd naar hoe het klasje er uitziet ..de samenwerking met de andere meisjes...de Juf en vooral de kindjes.
    Werk ze daar goed.
    Mamsie
    Ps. De zon was gisteren van de partij maar vandaag donderwolken boven Grembergen.
  3. Mama Lieve:
    Dag meisjes

Hoe fantastisch moet het zijn om zo een vooruitgang vast te stellen, Hilke! Wij, hier in België, beseffen vaak te weinig dat wij in de meest optimale omstandigheden ons beroep kunnen uitoefenen. Dan zitten we te zeuren over de muren die niet meer zo fris ogen of over de gordijnen die niet voldoende verduisteren... Same on us! Zoals ik hier lees wordt dat voor de kindjes daar de komende dagen een VIP - behandeling. Vier knappe juffen die klaar staan om hen alle aandacht te geven, om met hen te spelen, om hen te knuffelen, om hen nieuwe dingen te leren..Spannend!
    Doe jullie best en zoals ik altijd zeg: wees jezelf en geef liefde de bovenhand. Succes!