Observatie

15 juli 2014

Waarde landgenoten

6.00u : bzz bzz... bzz bzz...! Hilke... Ilona? Opstaan!
Vandaag was het dan zo ver, onze eerste volledige dag op het schooltje. 7.45u, start van de schooldag. Aantal leerlingen? EEN, een 7 maanden oude baby.
Nog geen paniek... tiktaktiktak.... 8.30u, daar zijn ze dan! Drie vlijtige leerlingen. Samen met een leerling in 'retard' vormt dat dan vier en een halve leerling. Niet echt om over naar huis te schrijven, maar ik doe het nu toch. Waarom? Omdat het stuk voor stuk flinkerds waren.
Enthousiast startten ze samen met de juf de dag. Allemaal heel leuk en energiek! De juf blies ons omver met haar enthousiasme! Helaas, aan alle mooie liedjes komt vroeg of laat een einde en jammer genoeg was het bij onze juf eerder aan de vroege dan aan de late kant.
Na de peanutbutterboterhammetjes om half 10 was het beste er al af. Er werden wel nog reeksjes afgedreund, maar om eerlijk te zijn was er van echt lesgeven geen sprake meer.
Gelukkig lieten de kinderen het niet aan hun hartjes komen, integendeel! SHAKE THAT BODY!! Ze kunnen er hier wat van! Lethu is zonder twijfel een waardige opvolgster van poepenschudster Shakira. De anderen, ja, zelfs de jongen van de klas, deed gedreven mee.
Geweldig om te zien!
Wie liefde geeft, krijgt liefde terug.. Zo ook met die kleine monstertjes. Op het einde van de dag deed het ons dan ook deugd dat ze alle vier hoopvol vroegen of we morgen opnieuw langs zouden komen. Geloof me, wanneer je hun snoetjes zou gezien hebben toen we volmondig "JA" zeiden, zou je even erg als ons gesmolten zijn.

Hup, op weg naar huis. Thuiskomen, badje nemen, brainstormen.
Al snel kwamen we samen met Ruth en Sarah tot een concreet plan voor morgen: meten, wegen, basis testen... we weten wat gedaan!

Na een heerlijke maaltijd (wat toch net iets anders was dan de milipap van deze middag), wat lezen en een goed gesprek bij het kampvuur is het nu tijd om naar onze bedstede te trekken.
Ik wens jullie allen een warme nacht toe zonder al te veel muggen, spinnen... en boze dromen.

VEEL LIEFS en tot schrijfs,
ILONA EN HILKE XXX

1. Hildeke:
    15 juli 2014
    He jufkes,
    Observatie geslaagd zou ik zeggen...jammer dat er zo weinig opkomst was.Het belangrijkste is dat de kindjes met hoeveel ze ook maar waren het super vonden. Wie weet zijn er morgen het dubbele? Mooie werkvooruitzichten trouwens ...O ja, de foto's via face zijn prachtig. De tekeningen ...mooie werkjes en weer een leuk diertje(s) gespot zag ik. Ik krijg er kippevel van brrr.
    Een fijne werkdag morgen!
    mams x