Dag 1: Trip naar Zuid-Afrika

18 februari 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Woep, woep, missie één geslaagd: veilig in Zuid Afrika aankomen!
Dikke duim voor Hilke!

Dag 1 is reeds bijna voorbij (het vertrek op 17 februari niet meegerekend)
Wat een lange, lange dag!

Vlucht 1: Brussel --> Londen
Afscheid nemen van de mama, de papa, kleine broer en Maaikelief! Ongetwijfeld het minstfijne moment van de hele trip.
De vlucht naar Londen verliep heel goed! Geen vertraging, geen turbulentie, en geen eten! (dat was net iets minder) Maar kom gelukkig zaten er dinokoeken in de rugzak ;)
In Londen was het overstappen om een bus om naar terminal drie te geraken. Na een ritje van bijna 20 minuten, mochten we onmiddellijk om het vliegtuig richting Johannesburg:

Vlucht 2: Londen --> Johannesburg
Vergeleken met het vorige vliegtuig is dit een reus! Zo groot en zo mooi! De plaatsjes zijn heel klein, maar gelukkig zat er naast mij niemand en had ik dus twee plaatsen, twee kussens, twee dekentjes,...
Het verschil met de vorige vlucht was dat er hier wel degelijk eten was :D
Na het opstijgen werden feelgood kits uitgedeeld (oordopjes, ooglapje, sokken, tandenborstel, tandpasta) wat moet een mens meer hebben!
Om 24 uur mochten we uit de menu kiezen wat we wilden eten:
- To begin your meal:
Tomato, cumcumber and red union salad with mixed leaves
- Your choice of main meal with fresh bread:
Keuze 1: Minced beef with a herb breadcrumb topping, mixed vegetables and seasoned patatoes
Keuze 2: African chicken curry with spinach and sweet patato rice
Keuze 3: Penne pasta with sauce, roasted vegetables and Italian hard cheese
- dessert:
Gü dessert served with tea or hot chocolate

Na het eten was het tijd om de tekstjes in mijn boek te lezen. Dankjewel mama, papa, broers, meter, opa, oma, peter, Hannah, Ruth, Nicoleke, moeke, vake en zus Molenhuis voor de lieve woorden! Nadien tijd om wat bij te slapen! Het werd donker op het vliegtuig en het duurde dan ook niet lang voor ik in slaap viel!

's Morgens kregen we om 7u ontbijt:
Fruitsap, muffin, fruityoghurt, English breakfast (met ei, worst, bonen,...) kwestie van er straf op te staan.

Na de landing plaatste ik om 10u voor het eerst een voet in Zuid-Afrika! Warm, warm! Na een uur aan te schuiven aan de pascontrole, was er eindelijk een toilet! ;) Nadien bagage ophalen en op zoek naar het busje!
Alles verliep super vlot! Mijn valiesje was er net toen ik aan de band kwam staan, de bus stond ook bijna klaar. Kon niet beter!
Na meer dan 3 uur op de bus werd ik in Nelspruit opgehaald door een politieman die me naar de lodge in Witrivier zou brengen. Allemaal wel heel spannend!
De banen naar de lodge waren heel goed aangelegd... (NOT) Het was een heel avontuur om met hoebels en bulten aan 20 km per uur naar omhoog te rijden met de auto! (Het zou echt iets voor mama zijn!) De lodge is mooi, met zwembad en het kamertje is best oke (zie foto's). Van de lodge zullen de volgende dagen wel nog foto's online komen.

Na het uitpakken van de valies was het tijd om al eens boodschappen te gaan doen. In Witrivier is een gigantische supermarkt waar Annemarie en ik inkopen deden voor het avondmaal (kip met rijst).

Nu net gedaan met eten en straks het bedje in duiken!