Dag 2: het eerste dagje aan de Moyeni Lodge

19 februari 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Vandaag beloofde een rustige dag te worden. Normaal staat in Zuid-Afrika iedereen heel vroeg op! Maar ik mocht een beetje langer slapen, om nog te bekomen van de reis! Hoera! Om half 9 liep mijn wekkertje af en mocht na een lekkere douche kon ik gaan ontbijten. (zie foto's) Het was hier al heeeeeeel warm, ruim 27 graden. De vogeltjes fluiten heerlijk en vliegen laten zich hier ook lekker horen en voelen.

Deze ochtend zijn ook de eerste twee muggenbeten een feit! Ondanks het insmeren met een zalfje, steken de muggen er dus toch op los. We hebben nu een spray van hier en hopelijk helpt deze een beetje beter.

Na het ontbijt was het eerste klusje een feit. De kledij die het project gekregen heeft moest gesorteerd worden. Jongens, meisjes, rokjes, broeken,...
Met al deze kledij was ik toch dik twee uur zoet! Maar opgeruimd staat netjes! En zoals Annemarie zou zeggen: 'Goede opwarming voor het uitladen van de container'
Er staat ons dus nog heel wat te wachten!

Na de middag kwam Annemarie terug en kreeg ik een 'pie' als middagmaal. Een broodje met champignons en kip (denk ik). Zo smaakte het toch allesinds!

Nadien kreeg ik de sleutels van een auto (zal er een van de volgende dagen een foto van posten). Laten we zeggen dat het beestje rijdt, maar meer ook niet! Het is een wit auto'tje zoals dat in Grembergen, maar het rammelt enorm en het ziet er al heel oud uit! Ik mag gedurende mijn verblijf hier met dat auto'tje rijden!
Vandaag voor het eerst, samen met Annemarie. Heel avontuur! Want de auto's zijn hier net zoals in Engeland! Als chauffeur zit je aan de rechter kant en schakelen gebeurd dus met het linker hand. Rijden moet dan ook aan de linker kant van de baan. Even aanpassen dus, maar het verliep wel heel vlot! Het enige wat niet meezit is de baan hier naar de lodge! Een dikke kilometer bergop op een weg dat eigenlijk geen weg meer is! Dat is echt wel een avontuur, maar het zal wel iets zijn waar je aan gewoon wordt denk ik...

Hihi! Net gedaan met eten! Worst met bonen in tomatensaus, salade met fetakaas en rijst. Het heeft weer gesmaakt.
Nu maken we ons klaar om ons bed in te duiken. Want morgen gaan we om half 7 al vertrekken naar het schooltje! Dat zal pikken...
Maar we gaan dan wel zien waar we de rest van de weken onze tijd gaan doorbrengen. En met wie ;)
Heb er al zin in!

Tot morgen!
Zoen,
Hilke

1. Ria Van den Breen:
    19 februari 2013
    He Hilke,
    fijn om te lezen dat jouw eerste dagje vlot verlopen is. En je "klinkt" echt welgezind ! Geniet van alles wat nu op je weg komt en blijf ons verrassen met jouw verslagjes ! Knuffel !
  2. Roos:
    20 februari 2013
    Opletten aan de ronde punten en je snelheidsmeter in de gaten houden in de omgeving van dorpen!