Dag 12: 1/3 completed.

Waarde landgenoten

Op onze nationale feestdag kan de Brabançonne niet ontbreken, ook niet in Zuid-Afrika. POMPOMPOMPOM POM POM POM POM POM POM POM POMPOMPOM!
Of was het nu Tettettetteeet...?

Genoeg gezeverd, om 7u vertrokken we naar Masoy, eens daar aangekomen verdeelden we ons in drie groepjes: de vertelhoek, de bouwhoek en de reken/tekenhoek.
De kinderen hun eerste hoekenwerkuurtje was een feit. De ene was al wat enthousiaster dan de andere, maar algemeen gezien was het een succes. Morgen opnieuw!
Na een middag met (alweer) hetzelfde eten als steeds, ging Sarah met de juf praten en vroeg ze haar wat haar interesses waren en over welke onderwerpen ze zelf graag les zou geven. Ruth en ikzelf stortten ons op de bergen kleren die gulle schenkers uit ons thuisland hierheen hebben gestuurd: boy/girl, age, type of clothes...En maar sorteren en in dozen verdelen. Een hele klus. Gelukkig ook een taakje waarbij je na afloop meteen het resultaat ziet. Ze kunnen allemaal de deur uit!
Nog wat spelen met de kindjes, inmiddels zijn het er namelijk al TWAALF (!), een beetje socializen met de lokale medemens en HOP! Alweer 16u.
Wachten op onze taxi en dan om 16u45 naar huis.
Kaartjes schrijven, heerlijk lang douchen, les voor morgen voorbereiden, vergaderen, blog bijwerken, hapje eten... En nu dit bericht afwerken.
Hoho, een rustige, maar goedgevulde dag loopt hier alweer ten einde.

Nog even op facebook (daar kunnen jullie trouwens een heleboel foto's vinden van onze dolle avonturen hier) en dan een dutje doen.

Vele lieve zoentjes (

1. Anneke:
    hey Hilke,

Fijn dat ik je daarnet eens kon zien, al was je in kottekes verdeeld :) Jullie doen dat daar goed! Fijn dat je al wat vooruitgang ziet. Probeer op het einde van de reis eens te bedenken wat wij volgend jaar nog kunnen doen (klasje, materiaal verzamelen, pedagogsich materiaal enz
    Hou jullie nog goed en slaapwel!
  2. Hildeke:
    21 juli 2014
    Zuid afrikaantjes..nee waarde landgenoten...
    Ik ben zeer vereerd en blij dat mijn landgenoten daar in het verre zuiden een daad van barmhartigheid aan het doen zijn. Zo zou een toespraak van onze koning kunnen beginnen.
    Alle gekheid op een stokje..dat hoekenwerk dat vind ikzelf ook altijd heel fijn om te doen in de klasjes waar ik sta. Iedereen is rustig bezig en ze doen op korte tijd verschillende dingen!, Zeer fijn.
    Blij dat ik je eens kon zien al was het zoals Anneke zei in blokjes.
    Nog een fijne werkdag morgen x
  3. Mieke:
    21 juli 2014
    en nu nog vlug een antwoordje op deze nationale feestdag. Zie je wel dat de tamtam daar nog werkt : er komen al meer kindjes naar de school. Hopelijk blijft het aantal stijgen. En dat die kledij van pas komt kan ik me goed voorstellen. Ze zullen daar niet zo kieskeurig zijn als onze pagadders. Kleur en mode zullen waarschijnlijk bijzaak zijn.
    Dat hoekenwerk zal ook iets nieuw zijn. Als ze altijd hetzelfde hebben moeten afdreunen en nu mogen ze in kleine groepjes iets anders doen..... helemaal nieuw dus. Morgen vervolg ?
    Nog veel plezier met jullie werk en tot een volgend berichtje.
  4. Frederik:
    22 juli 2014
    Dag Hilke,
    Je hebt toch je rode duivel vlag uitgehangen hee op onze Nationale Feestdag? Onze Filip zijn toespraak was nog dynamischer als die van zijne papa in den tijd. "Ouaardeloze lant-kenoten, de konnichin en iek zijn zeeeer blij dat... bla bla bla...". Enfin, hier is het vandaag onze eigen feestdag met onze 5 dochters die vertrekken op chiro-kamp. Het weer is een beetje miezerig maar onze Frank voorspelt toch mooi weer voor de rest van de week. En tegen alle verwachtingen in ziet Charlotte het volledig zitten.
    Maar ik ben hier volledig aan het afwijken...Wat ik eigenlijk wou zeggen: toch fijn dat in deze tijden van huwelijks-jubileums, neergeschoten passagiersvliegtuigen, totaal-egoisme en "ik-ben-liever-lui-dan-moe" mentaliteit er toch nog mensen zijn die zich belangeloos inzetten voor anderen. Daarom, beste Hilke, tonnen van respect voor wat jij en je -voor mij onbekende maar daarom niet minder nobele- reisgenoten doen. Het ga jullie goed!!!
  5. Kamiel:
    22 juli 2014
    Respekt, heel veel respekt voor wat jullie presteren ginder ver!
    Chapeau voor de ganse ploeg!