Dag 13: Whoop, whoop, een zaterdag met goed weer!

2 maart 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Dag lieve mensen allemaal,

vandaag is het zaterdag en dan kan iedereen wat langer slapen :) Maar om 8 uur was ik klaarwakker. Annemarie had voor het ontbijt gezorgd: broodjes, kaas, eitjes,... Lekker! Goede start van de dag. & het was al 25 graden en volle zon, wat moet een mens meer hebben :) Nadien heb ik al mijn gerief klaargenomen en ben ik begonnen met het maken van weerkaartjes (zon, regen, hagel, bewolkt, beetje zon) De kaartjes met de weertypes die hier wel eens voorkomen. En dit in vijfvoud, zodat er elke dag een kaartje kan naar omhoog gehangen worden.

Nadien maakte ik de dagkaartjes. Dit gewoon in het Engels geschreven en in verschillende kleuren. Zodat de kleuters de dagen gaan linken aan een kleur. Er zijn niet echt leuke prentjes die bij de dagen horen zoals in België! Wel jammer... Maar in elk geval is dit beter dan niets. Dit zijn weer nieuwe dingen die we volgende week kunnen aanbrengen.

Nadien heb ik me met een aantal tijdschriften in het zonnetje gezet. Het kan niet zijn dat ik 6 weken in Zuid-Afrika zit en niet een beetje bruin zou zien. Dus hier hebben we vandaag aan gewerkt! Dik twee uur in het zonnetje gelegen. Zalig! En er is al resultaat! Bruine benen en armen en een rode neus! Knap zene! :) Haha.

Rond 15 uur begon het een beetje te overtrekken en nam Annemarie me mee rond in de tuin. Eens op tocht langs alle fruitbomen die hier staan! En het zijn er heel wat! Van citroenen tot pompelmoezen en van passievrucht tot pompoen. Ik heb van alles foto's gemaakt, zal ze in een mapje zetten :) Allemaal lekker exotisch fruit.

Zoals je zit was het een beetje een luie zaterdag! Dat ik hier nu zit achter mijn computer om jullie een beetje up to date te houden. Ik hoop dat iedereen daar een fantastisch weekend heeft. (maar het zal met minder goed weer zijn ;) ) Al heb ik gelezen op de site van het laatste nieuws dat het volgende week 15 graden wordt in België! Amaaai, dat wordt daar bakken, denk ik :)

Nu nog een beetje op het gemakje een filmpje kijken en dan is het straks tijd voor te eten.

Morgen gaan we op stap! Naar de markt bij Jim Jones, ik ben benieuwd!

Tot morgen,
zoen,
Hilke

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Papa en mama:
    2 maart 2013
    Awel zonneklopper ! We zijn razend benieuwd naar die rode neus haha.
    Het is inderdaad eens iets anders dat exotisch fruit in de tuin ...
    Wij aardbeitjes en ginds gewoon een annanasje !
    Al enig idee wanner er een uitstap naar het Kruger Park of zo op het programma staat ?
    En ... 2 dagen van 15 graden is ook 30 graden hee !
    Kusjes xxx
  2. Mieke:
    2 maart 2013
    Dag Hilke,

Eindelijk vind ik terug even tijd om te "bloggen" of hoe moet je het noemen?
    Leuke foto's maar sinds wanneer zijn pompoenen fruit? Of is het daar anders ? ;-)
    Je weerkaartjes zien er echt leuk uit. En de dagen verbinden aan een kleur ken ik van mijn kleinkinderen. Dan is het zo : vandaag is het de rode dag????????? En als ik dan meer uitleg vraag dan pas vertellen ze dat het bv. woensdag is en dat het dan maar één keer school is. Dus inderdaad internationale taal nu.
    Die regen bij jullie is echt wel de moeite. Laat ons dan maar klagen als het hier wat druilt. Maar ik denk dat ze ginder ver wel af en toe een flinke bui nodig hebben om al dat lekkere fruit te laten groeien.
    Hopelijk kan je morgen opnieuw van de zon genieten en wat vitamientjes opdoen voor de rest van je verblijf.
    Hoe zit het daar met het ongedierte? Buiten de termieten die je al laten zien hebt en de muggen die je al gestoken hebben? Zijn er ginds slangen, hagedissen, vieze spinnen .....enz.?
    En welke grotere dieren hebben de mensen daar of blijft het beperkt bij die kippen?
    Welke broodwinning hebben de gewone mensen ginds? Vooral de armeren? Of hebben die gewoon geen job?
    Zijn er sociale voorzieningen voor zo'n mensen?
    En hoe zit het met de gezondheidszorgen?
    Je ziet het weer, ik stel mij een hoop vragen. Hopelijk breng jij wat verduidelijking. 't Is dan ook echt een VER VAN MIJN BED-SHOW. Ik ga niet verder dan Zele en omgeving maar dat wil niet zeggen dat het mij niet interesseert.
    Nu ga ik boven even kijken naar mijn 2 logeetjes.Elise en Marie mochten komen logeren want de papa en de mama moesten naar een trouwfeest. Ze liggen hopelijk de hele nacht goed te slapen (tot hier toe wel in elk geval).
    Slaapwel en tot een volgens schrijfseltje.