Dag 21: another lazy sunday

10 maart 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

nog een laat blogje :) We hebben nog naar een film gekeken en die is nu pas gedaan, vandaar...

Deze morgen tot 8 uur geslapen en er stond net als vorige week een lekker ontbijt met eitjes en spek op het menu. Jammie.
Vandaag was het echt een heel rustige zondag. En het zal dan ook niet veel tijd in beslag nemen om jullie te vertellen hoe hij is verlopen. Jullie maar even waarschuwen dat het dus vandaag een kort blogberichtje zal zijn, maar morgen zal ik waarschijnlijk weer meer te vertellen hebben.

Na het ontbijt was het tijd om maar eens van start te gaan met het papierwerk voor het schooltje:
- Per activiteit uitschrijven wat de bedoeling ervan is
- Een sjabloon van een lesfiche maken, zodat de juf elke activiteit kan uitschrijven
- Voorbeelden van lesfiches maken
- Naamkaartjes maken
- Woordenlijsten maken in verschillende thema's zodat de juf weet welke woorden ze daar kan aanbrengen.
- En starten met het maken van een lijst met wat de kinderen per leeftijd moeten kunnen.

Jullie zien, een hele boterham en ik wou het meeste achter de rug hebben.
Vol goede moed zijn we gestart en algouw was het sjabloon van de lesfiche af. Nadien wat voorbeeldjes uitschrijven in het Engels. (en af en toe wat Engelse woorden opzoeken op internet) Annemarie had een boekje met daarin prenten in verschillende woordjes. Daarin stonden Engelse woorden die bij het thema hoorden en daar heb ik dan lijsten van gemaakt.
De naamkaartjes  maken was ook niet echt een probleem en was best nog leuk ;)
Maar dan startte het grote werk! Lijsten maken met wat de kinderen per leeftijd moeten kunnen. Het is een hele klus, want ik heb heel wat informatie (dankzij een aantal fantastische juffen), maar het moet natuurlijk allemaal in het Engels vertaald worden. Dat is een heel groot werk. Ik ben er met volle moed aan begonnen, maar na 3 uur begon het toch echt tegen te steken en ik had het gevoel dat ik nog nergens stond. Hier zal ik dus nog een week zoet mee zijn!
Maar het is voor het goede doel ;) Het schooltje zal er altijd goed mee zijn.

Heb ik trouwens vertelt dat de juf vrijdag zei dat ze heel blij was met alles wat ik haar heb geleerd en dat ze dan misschien ergens anders kan gaan werken en dat ze dan altijd meer geld kan verdienen? Sjonge jonge, de kans is dus groot dat de juf binnenkort vertrekt en dat we alle moeite voor niets deden! Annemarie is dus nog op zoek naar een andere juf, zodat alles toch niet voor niets is geweest.

Om toch even een break te hebben tijdens al dat vertalen keken we deze namiddag naar een film: the guardian. Zo een fantastische film! De ideale break!
Na de film deed ik nog even verder. Het is nog lang niet klaar, maar het krijgt al een beetje meer vorm. Wat klaar was kon al geprint worden en de naamkaartjes gelamineerd. En dan zat de dag er al bijna op.
Hiernet weer eten voor de tv ;) kipje met gebakken patatjes met op de achtergrond de film Valkyrie. Man, dat was niet zo een leuke film! Toch nog even naar een vrolijk muziekclipje kijken zodat we goed kunnen slapen ;)

Tot morgen,
Zoen,
Hilke

Juf Mieke, ik ga morgen antwoorden op al je vragen. Het is hier ondertussen al 22 uur en morgen moet ik weer om 6 uur opstaan.

1. Mieke:
    10 maart 2013
    Oké Hilke, de vraagstaart kan wel wachten op al die antwoorden.
    Ik hoop dat mijn 2 blogjes er doorgekomen zijn vandaag want ik heb de indruk dat ze er niet opstaan. Laat maar weten dan stuur ik daarna wel terug een blogje.
    Slaap zacht !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  2. Anneke:
    10 maart 2013
    Ik zou zeggen': al goed gewerkt meisje! Hopelijk genoeg info gekregen ven de andere juffen, anders zoek ik verder hoor! Doe zo verder en dikke zoen! Vandaag brandde de verwarming in ons kerkje voor het eerst en het was er warm, dit is nodig want de winter is weer bij ons! Dikke knuffel!
  3. Papa en mama:
    10 maart 2013
    Haha zelfs moeten werken op zondag !! Je wordt nog een echte workaholic :-)) Ook wij genieten nu van een fimpje "this means war" leutig ! Doe het daar nog goed en werk ze !
  4. Nonkel Frank:
    10 maart 2013
    Hilke, je doet daar FANTASTISCH werk.
    Doe zo voort !
    Die kids daar beleven een even groot avontuur met jou ...
    als jij met hen ;-)
    Zo'n ervaring, avontuur,....fantastisch toch, hé !
    Dikke kussen van ons allemaal.