Dag 21: panoramaroute

25 juli 2015 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Double cap volgeladen, maar dan ook echt VOL… Om 7 uur waren we op weg naar: water… Een douche… Propere kleren… Een wc… Een stoel… Een bord… Een vork…
En geen steen als stoel, geen knieën als tafel, geen gepruts met een lepel bij het eten, geen kartonnen bordjes voor twee personen, geen omheining als toiletgebouw, geen putje als wc achter een rondavel. Maar… Een super lekker weekend-ontbijt in de lodge. We moesten er stevig op staan om een dagje de toerist uit te hangen :-)
We vertrokken namelijk naar de Panoramaroute! Dit zijn zes stops met verrassende panorama’s en ongelooflijk mooie vergezichten. De mooiste route van de hele wereld, ja echt waar!
1 - Sabie: Lone Creek Falls
2 - MacMac falls
3 - Graskop: Silver Spoon (middagmaal = pannenkoeken)
4 - God’s window
5 - Potholes (Waar de blije en treurige rivier samenvloeien)
6 - De drie rondavels
Niet te beschrijven hoe wondermooi de natuur in Zuid-Afrika is!! Nog ’n laatste rit naar huis (= in totaal hebben we zo’n 220 km op de teller staan!) en alle ‘mooiste’ liedjes zijn uit onze ontspannende keeltjes gevloeid. Sorry Lucky (onze persoonlijke knappe chauffeur) we hebben nog dafalgan. Met tassen vol souvenirs keren we huiswaarts voor een ongelooflijk lekkere maaltijd, door Maria met een big smile bereid!
Wat schaft de pot vandaag? Bobotie! (googlen kan!)

Zoen,
Onnies en Susters

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke:
    26 juli 2015
    Wij zijn verwend vandaag : 3 blogs in één keer. Jullie moesten precies veeeeeel vertellen. Hoe is het met de rugpijn van op de matjes te slapen? Zijn jullie al een beetje terug geciviliseerd na dat avontuur zonder water, douche, eetgerei, toilet...enz. of hangen er nog bepaalde geurtjes rondom jullie? (goed om alle bijtende insecten op een afstand te houden). Blijkbaar hebben jullie ook regen gehad? Jaloers op onze najaarsstorm hier? Van 24° naar 14° : dat scheelt een hele pull! Die toeristische rondrit zal wel de moeite geweest zijn. Veel foto's gemaakt? Marieke : volgende sponsoravond serveer je dan maar die beroemde milipap ;-). Dan weten we ook hoe het smaakt.
    Tot een volgend blogje want mijn lekker warm bedje roept ('t is ondertussen al 01.30u zondagmorgen). Slaapwel!
  2. Herman:
    26 juli 2015
    Na een week van hard werken toch wat genieten hier thuis ook al hard gewerkt veel geknutseld en alles is nu klaar om twee nieuwe bewoonsters te huisvesten Mandisa en Afia kwestie om wat gezelschap te hebben benieuwd of ze milpap lusten
  3. Els de proft:
    26 juli 2015
    leuk om weer jullie verhalen te lezen, heb eens gekeken wat jullie hebben gegeten en ziet er wel lekker uit al zullen jullie mss niet alle ingrediënten hebben die hier bijstaan. Hopelijk heeft het jullie gesmaakt. Groetjes
  4. Sofie VA:
    26 juli 2015
    Waaaauw! Ik heb jullie 6 stops een gezocht op Google. Ziet er inderdaad fantastisch uit.
    En jaja, bobotie herkende ik nog! Heeft Ilona deze zomer eens voor ons gemaakt. Hmmmmmmm.