Dag 22: shoppingday!

26 juli 2015 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

hier zijn we weer ;-)
Vandaag hadden we een vrije dag… En wat doen dames op een vrije dag? Shoppen natuurlijk!
We maakten dus een uitstapje naar ‘the mall’. Na een lekker zondags ontbijt reden we rond 10 uur door richting het plaatselijke koopcentrum.
De jonkies namen vooraan in de auto plaats, de oldies zaten achteraan in de bakkie. Als ze hun haar ’s morgens al goed hadden gelegd, was daar bij aankomst niets meer van te merken :-)
Voor we natuurlijk konden shoppen moest er eerst nog wat geld afgehaald worden :-) Papa, ik zou maar eens naar de bankrekening kijken, want ze is behoorlijk geplunderd! Hihi, mopje!
In twee groepjes ging de ‘shopping’ van start! Toch eens leuk ze!
Winkel in, winkel uit, tussendoor eens iets drinken,… En om 13 uur afspraak aan de pick and pay, dat is de plaatselijke lidl.
Daar werd wat lekkers gekocht voor tussendoor, maar ook al een beetje voor het thuisfront. Ik denk dat de vrouwkes hier wilde plannen hebben. Iets in de aard van: ‘Ventje, kook jij vanavond?’
Kunnen jullie al raden wat we kochten?
Ale van al dat geshop krijgen we natuurlijk honger! Er zochten een gezellig eettentje en kozen allemaal iets waar we zin in hadden. Dat was smullen! Je kan hier een heerlijk middagmaal eten voor nog geen 6 euro!

Dan was het tijd om terug te rijden naar Moyeni! Nog een wasje en een plasje en toch nog even genieten van de zon.
Een deeltje van ons (Marieke, Annemarie en Hilke) reden met de bakkie om hout, want vanavond was het hier braai!
Braai? Wat is dat? Wij noemen dat gewoon een bbq :-) Op het menu stond een stoofpotje met vlees, worteltjes, paprika, aardappelen en een lekker sausje en natuurlijk de bijhorende millipap.

En nu? Nu nemen we allemaal ons valiesje om morgen nog een laatste nacht te slapen op het schooltje. Jullie horen dinsdag meer van ons!

Tot snel lieverds,
Zoen,
Onnies en Susters

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. EDWIN EECKHOUT:
    26 juli 2015
    jullie doen dat niet slecht,maar groot gelijk hoor!!
  2. Gaby:
    26 juli 2015
    Jullie genieten daar duidelijk en het moet wel zalig zijn om ook eens lekker te kunnen ontspannen en gezellig te shoppen. Nog veel plezier daar en dikke knuffelsxxx
  3. Yme:
    Dag lieve juffen Anneke en Hildeke,
    Dag aan alle anderen,
    Zo te horen doen jullie dat daar terug uitstekend. Wat een verhalen.
    Spijtig dat we nog geen foto hebben gevonden van juf ANN en HILDEKE ;))
    We willen jullie nog veel succes wensen.
    We denken aan jullie.
    Dikke kus en knuffel
    Yme en Carolien
  4. Marianne Van Duyse:
    26 juli 2015
    Lees elke dag jullie verhaal, en kijk al uit naar het volgende. Ken maar één iemand in de groep, maar door haar leef ik volop mee met jullie werk in het verre Afrika. Wens langs deze weg nog vele mooie momenten aan iedereen.
  5. Mieke:
    26 juli 2015
    Heeft de braai gesmaakt? Onze BBQ in elk geval (zonder millipap). Gelukkig schijnt bij jullie de zon want hier is het echt herfst : wind, regen en koud!!!!!! Dames op shoppingtocht mag je niet tegen houden. Maar ik denk dat het gevaar in the mall nu wel zal geweken zijn. Denk aan die 30 kg per persoon hé. Zoveel millipap moeten jullie nu ook weer niet meebrengen ;-) Ik kijk nu al uit naar jullie avonturen van morgen. Slaap lekker en hou ons op de hoogte.
  6. Els de proft:
    27 juli 2015
    weer een leuke dag beleefd precies, ja vrouwen op vakantie zonder shoppen dat zou niet lukken hé. Wel zorgen dat jullie valiezen niet te zwaar wegen hé of kijken ze er daar niet zo streng op toe. Hopelijk heeft jullie braai gesmaakt, hier is het meer weer voor soep en fondue en daarna onder een lekker fleeceken. Groetjes
  7. Marie:
    heeeey meterke van me,
    ge zijt u daar aan het amuseren,da heb ik wel al door hoor!
    kwil echt super graag bij u zijn..in Afrikaaaa,al die bruine kindjes.zo cuteeeee!
    kmis u echt maar als jij terug bent en ik terug van vakantie ben zullen we zeker nog eens afspreken of toch zeker nog eens sms'en he?! xxxxx ly
  8. Annelien, vake en Joy:
    27 juli 2015
    Woaw zeg, dat zal wel reuze leuk geweest zijn, zo een dagje naar 'the mall'! Ik ben vandaag ook eens tot aan de mall gereden met Chayen, lekker geshopt en enkele topjes rijker! Fijn te horen dat jullie daar zo goed vertroeteld worden met lekker eten! Ik ben enorm benieuwd naar foto's van de panoramaroute hoor! ziet er indrukwekkend uit!
    Nog veel (werk)plezier in het schooltje!! :)

dikke zoenen aan iedereen! (maar 1 heeeeeele dikke zoen, speciaal voor mijn moeke!! xxx)

ps: Ik kan maar niet raden wie, welk blogbericht heeft geschreven...
  9. Rita Eeckhout:
    Dag Annemarie en Marieke,
    Dag iedereen,
    Wat later ingepikt in jullie reisverhaal wegens zelf eventjes met vakantie. Zo te lezen beleven jullie daar boeiende en onvergetelijke verhalen. Nog veel plezier daar. Geniet er met volle teugen van !
    Groetjes, Philippe en Rita
  10. Annelies:
    27 juli 2015
    Dag zus, dag nichtje, dag andere dames,

geniet nog volle bak van jullie avonturen. Jullie gaan shoppen? Wij ook, hoor .... weliswaar voor verkleedgerief voor op Chirokamp.

Zoals jullie al gelezen hebben, is 't hier geen weer om te braaien.

Tot de volgende!

Jezus
  11. Manuela:
    28 juli 2015
    Hallo Anne-marie,Marieke en andere leden.
    Ik kan jullie avontuur volgen op de blog,jullie doen dat super.Wij gaan hier,Westende,ook shoppen,maar dan omdat het weer tegen zit.
    We hebben vorige week ook een braai gedaan samen met Lies en haar kroost,we hebben aan jullie gedacht,nostalgie.
    Geniet nog van jullie avontuur.xxxxxxxx
    Manuela en Desire.