Dag 25: alleen in Masoyi...

29 juli 2015 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Vanmorgen liep de wekker af om 6 uur. Klaar voor de voorlaatste dag in het schooltje. Ja, we beseffen het nog niet zo goed, dat er al bijna twee weken voorbij zijn.
Iedereen heeft zijn draai hier al goed gevonden, de ene al wat sneller dan de andere. En nu nadert het afscheid van het schooltje en de kinderen.
Aangekomen in het schooltje werden de taken verdeeld:

stikwerk van matrasbeschermers, lakentjes van de kleine bedjes
wc in de office schilderen
pedagogische begeleiding van de juf: nog eens alles goed op papier zetten. Een Engelstalig weekschema in elkaar steken en dit sterk uitbreiden en ondersteunen met tekeningen.
Shoppen voor het schooltje
Een stukje van de bush opruimen

Iedereen had goed zijn werk. In de namiddag mochten er drie van ons mee naar een peutertje thuis. Daar gingen we dan, te voet, op een slecht wegeltje met een kindje van ongeveer twee jaar en haar zusjes. Aangekomen stonden we voor een gesloten deur. De juf was vergeten een afspraak te maken. Morgen ondernemen we een tweede poging. Nu rijden we terug naar onze lodge, maar wat liep er plots voor de auto? Nee geen hert of kikker, maar een aap! De jonkies lieten een kreet. Bijna een dode aap op ons geweten. Gelukkig is het goed afgelopen zowel voor de aap als voor de auto. Nu nog nagenieten van ons productief dagje.

Zoen,
Onnies en Susters

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    29 juli 2015
    Was die aap dan zo geschrokken van al die blanke huid in de auto? Hij/zij verschoot zich waarschijnlijk een aap ;-) Dat jullie werk er daar bijna opzit is niet te geloven. Zoooooooooooooooo lang naar uitgekeken en zo vlug voorbij. Hopelijk zijn er veel dromen uitgekomen van de nieuwkomers en heeft Hilke de verwachtingen kunnen invullen van de nieuwe lichting. Jullie wisten min of meer wat jullie te wachten stond, maar de werkelijkheid is meestal totaal anders. Blijkbaar zijn ze ginds niet zo goed in afspraken maken. Of doen ze dat gewoon niet en zien ze wel wat er op hun afkomt? Ze zijn er daar blijkbaar erg gerust in hoe alles zal verlopen. Hopelijk kunnen jullie morgen toch terecht bij die mensen om te zien hoe hun situatie thuis is.
    Let op voor alle apen en slaapwel.