Dag 27: feest!

1 augustus 2015 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Een beetje met vertraging… Het was gisteren dan ook enorm laat :-)
Gisteren was een rustdag. Uitslapen, lekker ontbijt en dan zonnen! Jaja, iedereen heeft een kleurtje! De ene al wat roder dan de andere.
Het was erg rustig in Moyeni, want andere groep was nog steeds in Kruger.
Dus we genoten!

’s Avonds rond een uur of 6 kwam de groep toe en was het gedaan met de rust. Ze deelden hun wilde verhalen aan het kampvuur. En de dansjongens van Kabokweni kwamen toe.

Nadien, na een tijdje wachten, begon het spektakel. Iedereen moest een wit t-shirt aantrekken en kreeg een traditionele doek. Jaja het is Shakalaka-avond. Ook wel traditionele avond genoemd.

Er werd gedanst, gezongen,… Iedere groep moest iets naar voor brengen. Ook wij. We zongen een zelf geschreven liedje, we noemen het ook wel een snijdersbank.
We aten aan het kampvuur (pas om 23 uur!!) En nadien moesten de jongens van Kabokweni nog naar huis. En konden wij ons bedje in kruipen.

Vandaag vertrekken we een weekendje naar Swaziland. Een weekendje toerist uithangen. Een weekendje genieten :-) Tot zondagavond allemaal!

Zoen,
Onnies en Susters

1. Annelien, vake en Joy:
    1 augustus 2015
    Fijn dat jullie eens in alle rust hebben kunnen genieten! Hebben de plaatselijke bevolking ginder dan meegezongen met jullie liedje? leuk hoor! Geniet van jullie laatste dagjes daar in Afrika en geniet van de mooie natuur in Swaziland!
    Wij gaan morgen gaan bbq bij Jan en Florian (Joy en PJ gaan al bbq-en bij de chiro). Ja ja ik ben benieuwd of die buitenkeuken goed werkt!

dikke kus allemaal! xxxxx
  2. Roger Van den Berge:
    1 augustus 2015
    Heb jullie wedervaren kunnen lezen en herken het enthousiasme van mijn eerste contact imet Zuid-Afrika in 1975! Dertig jaar lang ben ik er elk jaar naartoe gereisd: ik hoop dat jullie de microbe ook voor lang zullen meedragen. De vreugde mensen te kunnen helpen groeit en groeit. Vriendelijk gegroet, Roger
  3. Mieke:
    1 augustus 2015
    Foeifoeifoei, ik heb nu pas tijd om te bloggen. Kleinkindjes in huis hé en dan heeft Oma geen tijd.
    Het afscheid zal dus wel heel zwaar gevallen zijn. Zo veel mogen opbouwen, een band smeden met de kinderen en nu alles achterlaten en weten dat er nog zoveel nood aan hulp is. Maar .....alles wat jullie gedaan hebben heeft dus meer dan zijn nut.
    Het moet wel erg confronterend zijn om de situatie in het echt te zien van zo'n kleuter. Er over spreken is één ding, het werkelijk beleven is wat anders.
    Dat er traantjes waren bij het afscheid kan ik me goed inbeelden. Ik zou op de eerste rij staan om mee te doen;-)
    Geniet nu nog van jullie echte verlof want voor sommigen staat er, bij het thuiskomen, weer ander werk te wachten. In de Torrestraat weten ze er meer van ;-). De chiro is gisteren in elk geval goed vertrokken en ze hebben nu prachtig weer. Hopelijk blijft het zo tijdens heel het kamp.
    Tot schrijfs.
  4. Hannah:
    2 augustus 2015
    Hey Hilke en Hilde, het ziet er allemaal echt heel leuk uit. Geniet er nog super hard van!! En als jullie terug zijn, moeten we dringend eens komen om al jullie foto's te zien!! Ik moet jullie ook nog bedanken voor de leuke brieven die we hebben gekregen op kamp en Hilke je hebt je niet laten kennen eh. Je hebt je best weer eens gedaan. Iedereen was jaloers op die mooie grote brief die wij kregen :) maar Nog super veel plezier daar. En hopelijk tot snel. Dikke knuffel Hannah
  5. Hannah:
  6. Kim:
    2 augustus 2015
    genieten van alle momenten, jullie maken een wereld van verschil, ik bewonder jullie beiden, :-) xxx
  7. Annelies Raes:
    2 augustus 2015
    superveel respect voor alles wat jullie daar doen.Hoe gaat het met Ria en de rest van het groepje? vele lieve groetjes aan Ria van Annelies en Nico
  8. Magda:
    2 augustus 2015
    Hallo Ann en Hilde en uiteraard ook de andere dames. Ik heb jullie reisverhalen een beetje gevolgd. Jullie hebben een hoop werk verzet. Dikke proficiat. Geniet nu maar van jullie vrije momenten.
    Vele (avondlijke) groetjes. Magda