Dag 27: shoppingday

17 maart 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Koekoek daar,

Zaterdag, de start van het weekend. I like!
Om half 9 opstaan, op gemakje klaarmaken, eten,… Klusje doen voor Annemarie. Ze heeft heel wat kaartje gekregen van kinderen in Numbi. Ik moest er een lijst van maken en opschrijven wat ze nog graag wilden. (meestal kledij, schooluniform, schoenen) Een half uurtje later waren alle kaartjes gelezen en was mijn lijst klaar.

Het plan vandaag was om naar de mall te gaan vandaag. (niet voor souvenirtjes!)
Just me and my bakkie ;)
Nadat ik de lijst had gemaakt moest ik opschrijven hoeveel paar schoenen er moesten zijn en hoeveel kleren + in welke maten. Annemarie gaf me geld mee en een lijstje. Ik moest 6 paar schoenen meebrengen en 12 hemden voor schooluniformen.  Sjonge jonge, ik zou met een heel pak gerief naar huis komen ;)

Om 10 uur vertrok ik naar het koopcentrum. De rit verliep super goed! Alsof ik hier al mijn hele leven woon ;) Haha. Een dik kwartier later was ik op mijn bestemming. Auto parkeren en dan SHOPPEN! Het was echt fijn om daar rond te lopen. Geen enkele winkel is hier hetzelfde als in België, dus het was fijn om overal eens binnen te lopen.  Vooral de goedkope klerenwinkels zijn geweldig! ;)

Om 13u30 had ik al heel wat zakjes! Nu nog de inkopen voor de kindjes en dan zou ik weer richting de lodge rijden. Het is niet echt een groot koopcentrum, dus na twee uur waren we ook wel uitgekeken.  Ik kocht de hemden en e schoenen en ik moet zeggen dat de mensen toch maar raar keken dat ik zoveel dezelfde dingen kocht.

Om 14 uur vertrok ik weer richting lodge. Nog tanken onderweg, want anders zouden we er niet geraken.
Hoera, in een stuk terug geraakt! Boodschapjes uitladen… Het was een vruchtbare koopjesdag!
Schoentjes, kleedje, tasje, meloentjes om te eten. Jaja, blij met de koopjes! Nog geen souvenirtjes, helaas pindakaas. Dat is voor morgen ;) Wanneer we naar de panoramaroute gaan.

De rest van de namiddag was het rustig aan. Nog wat vertalen, muziek luisteren,…
Deze avond aten we alweer voor de tv. We hadden nog een film te gaan. Lava storm. Niet echt een succes, vond ik, maar ja, de avond is er wel mee gepasseerd.
Vandaag is er geen internet. Vandaar dat ik dit niet meer kon posten. Excuses.

Tot de volgende,
Hilke