Dag 29: Monday

18 maart 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hallo daar allemaal!

Er kan alweer een dag van de kalender geschrapt worden :)

De foto's staan online! Gisteren was het internet weggevallen net als ik de foto's wou oploaden. Bij deze heb ik ze dus nu online geplaatst. Ik zou zeggen, geniet ervan!

Deze morgen liep de wekker alweer om 6 uur af. Het pikte toch wel hoor! Gisteravond hebben we nog naar een slangenfilm gekeken. Spannend zeg! Ik lag dus pas om 22u30 in mijn bed.

Om half 7 zouden we vertrekken, maar Annemarie zei dat ik vandaag zelf naar het schooltje mocht rijden. Ze had nog heel veel werk voor de boeg en anders zou ze weer zoveel tijd verliezen.

Een beetje later stapte ik dus in mijn bakkie en reed ik naar Masoyi! Een klus om alle putten te ontwijken ;) Maar het is gelukt hoor!
Het is best fijn om zelf te rijden.

Het schooldagje was een beetje hetzelfde als de schooldagen vorige week.
De juf doet haar best om vernieuwend uit de hoek te komen.

Vandaag moesten de kindjes in boekjes de letter A zoeken en aanduiden. Alle kleuters, ook de kleintjes. Dit was natuurlijk heel moeilijk! Ook omdat de A er steeds anders uitziet. Drukletters, hoofdletters, kleine letters,...  Dit was duidelijk niet op het niveau van de kinderen, maar ik vind het wel mooi dat ze iets anders probeert.

Na het zoeken van de letters werden de kleuren nog eens herhaald.
Naar toilet gaan, pap eten en buiten spelen. De kindjes vinden het steeds geweldig als ze eens buiten mogen lopen.

Nadien bracht de juf het liedje van vorige week nog eens aan. Ze bracht ook nog willekeurig wat liedjes aan waarop de kindjes konden bewegen.
De kinderen gingen samen met de juf weer naar binnen en namen plaats op de bankjes. Het was tijd voor een verhaaltje. Het ging over een slang. Toeval na die slangenfilm van gisteren? :)
De kleuters waren heel erg geboeid door het verhaaltje. Tijdens het spelen nadien liepen de kleuters allemaal al sissend rond in de klas.

Om 11u30 was het etenstijd. En net als vele dagen was het milipap met vleesjessaus. Na het eten was het platterust en om 13u15 was de mama er om de kindjes op te halen. En de luxe van zelf met de auto naar school te rijden is dat ik nu dus al richting lodge kon rijden :)

Zo gezegd, zo gedaan. Bakkie richting lodge. Om 14 uur waren we al terug! Dat is nog niet veel gebeurd ;)

Tijd om te skypen met de kindjes van mijn stageklasje! Ik stuurde een berichtje naar juf Daniëlle en even later waren de gezichtjes van de kindjes zichtbaar voor de computer. Het zijn zo'n schatjes! Heel fijn om ze even te zien. Horen lukte niet :( zij konden mij wel horen, maar ik hoorde hen niet. Gebarentaal dan maar! Fijn hoor.

Na het 'gesprek' zou ik de vertalingen afwerken. En dat deed ik! Na 2 uur was het eindelijk af! Hoeraaaaa! Bye bye vertalingen. Annemarie vroeg mij ook om een tekstje te schrijven voor op de website. En ook dat deed ik.
Ik maakte ook nog twee kronen. Op woensdag vieren we feest! Er zijn twee kindjes jarig en dat zullen we vieren!

Deze avond wordt een rustige avond. Iets eten en dan het bed in :)
Morgen weer een dagje in het klasje.

Tot morgen,
Hilke

Juf Mieke Roose, mijn laatste weekje in het klasje is vooral nog wat aanpassen en tips geven. Voorbeeldjes geven en de lijsten die ik per leeftijd maakte uitleggen aan de juf. Het is de bedoeling dat ze dus na deze week zelfstandig voor de klas kan staan en de kinderen ook echt iets bijleren.
Het avontuur loopt hier echt op zijn eind! Het zou mooi zijn om nog terug te komen en te zien hoe de juf het verder doet.

1. Annelien:
    18 maart 2013
    Woaw Hilke! Zoooooo prachtige natuur! snuif de gezonde lucht maar eens goed in je longen! Jammer dat het al je laatste weekje in de klas is, de kindjes gaan je hard missen hoor! hopelijk zal de juf al je superdepuper tips onthouden ;) Maak er nog een gezellig weekje van en voor de rest.... geniet geniet geniet! ;) dikke kus! X
  2. Papa en mama:
    18 maart 2013
    We hebben daarjuist elkaar gehoord super :) geniet nog van zoveel x
  3. Mieke:
    18 maart 2013
    Waw Hilke, zo'n prachtige natuur. Ik zou er zo willen zijn maar zal het maar bij ons Belgiëlandje houden want de kleinkindjes zouden mij te veel missen. Ik heb vandaag weer een zieke moeten verzorgen, dus ...... weinig kunnen werken in het huishouden. Dat zal dus voor morgen zijn.
    Jouw tijd daar krimpt wel heel hard nu. Hopelijk kan je nog veel genieten van al dat schone ginds in de volgende weken. Ik heb een stil vermoeden dat je ongelooflijke dingen ziet daar. Veel foto's nemen dus zodat je hier aan iedereen tekst en uitleg kunt geven als je terug bent. Misschien een avondje organiseren en de opbrengst gebruiken voor het project daar?
    Milipap geven zodat ze hier ook eens kunnen proeven wat dat juist is. Zo maar een ideetje.
    Geniet er nog van en tot een volgend blogje
  4. Brion Rudi, Linda, Berre en Pief:
    19 maart 2013
    Hoy Hilke,
    dat zijn heel mooie foto's die je daar neemt, het lijkt mij een prachtig land, het is een hele ervaring waar je veel uit zult leren!
    Het weer zal ook wel een " beetje " beter zijn dan hier :)
    Wij wensen je nog heeeeeel veeeeel plezier daar, je bent goed bezig " doe zo voort "!!!!
    Groetjes uit het natte en koude Limburg...
    Jan en Hilde, jullie hebben toch de zon besteld voor de bbc, hahaha?
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX