Dag 30: alweer de tweede dag van de week

19 maart 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hallo daar allemaal,

waaw seg zelfs een berichtje uit Hasselt! Fijn hoor mannen! Kijk al uit naar de bbq en zal een beetje zon meebrengen als souvenir ;) Wat denk je daarvan?

Vandaag een fijne dag achter de rug.

Om 5u50 liep de wekker af. Niets zo fijn als de dag fris starten met een heerlijke douche. Kleertjes aan, tanden poetsen, eten,...
Om 6u30 zaten we alweer in de auto richting Masoyi! Annemarie ging me daar afzetten, want ze moest van daar iemand meebrengen.
Het schooldagje verliep zoals gisteren. Best oke! Het was wel weer veel hetzelfde. Ik heb de indruk dat ze gisteren niet veel van mijn uitleg heeft verstaan.
Ze heeft dan ook haar huiswerk niet goed gedaan :(

Elke dag heeft de juf de taak om van elke les die ze geeft een fiche te maken. Maar gisteren had ze het niet bij. Lag nog thuis, zei ze. En vandaag had ze twee fiches bij. 1tje van gisteren en 1tje van vandaag. Terwijl ze er minstens 4 per dag moet hebben. Ik heb het haar dan nog maar eens uitgelegd :)

Vandaag observeerde ik dus weer en tussendoor vulde ik mijn dagboekje aan. Had al een paar dagen niets geschreven, dus heb er nu werk van gemaakt!

Om 13 uur waren alle kindjes al naar huis! Dit is nog nooit gebeurd. Maar was wel ideaal. Zon + boek = zonnen!!! Klinkt als muziek in de oren! En ik moet ervan profiteren, want het zit er bijna op! Speciaal bericht voor PETER CEZAR, je hoort het goed, het is niet zo lang meer e! En ik ben nog niet vergeten wat je hebt beloofd!
De rest van de namiddag bracht ik door op een dekentje in de zon! En jaja meter, het bruine kleurtje is er hoor! Hoera!!! Ik zal jullie er bij mijn thuiskomst allemaal jaloers mee maken ;)

Om 16u40 was Annemarie er en was ook het zonnetje weg. We reden door naar de winkel, want we moesten nog van alles spulletjes hebben voor het verjaardagsfeestje van morgen! We kochten heel wat! Taart, kaarsjes voor op de taart, snoep, chips, speelgoedjes,... Ik denk dat het een topfeestje wordt!
Straks na het eten nog een muzikaal pakket maken en dan zijn we klaar om morgen te feesten! ;)
Het zal een topdag worden! We kochten ook een loopfietsje en een keukensetje om mee te spelen. Dit komt dan als pakje in de klas voor alle kindjes. Maar ze gaan ook allemaal met een individueel pakje naar huis! Ze zullen verschieten.

Lieve mensen, ik vind het echt super tof dat jullie mijn blog allemaal lezen en af en toe een reactie plaatsen! Dankjewel allemaal! Ik vind jullie stuk voor stuk geweldig!

Katleen, ik ben hier inderdaad mijn hartje verloren! Terugkomen zal dus zeker het geval zijn! Dit jaar waarschijnlijk niet meer, maar dan weten we waarvoor we volgend jaar moeten sparen ;)

Juf Mieke, klinkt super leuk! Misschien moeten we dat wel doen ;) zal ik wel nog milipap in mijn valies moeten stoppen! Oej oej!

Tot morgen allemaal,
Zoen,
Hilke

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Papa en mama:
    19 maart 2013
    Amai, je bent nog niet thuis en je spreekt al over terug gaan :-)) Het moet zijn dat het daar geweldig is ! En je wordt al een echte ochtendmens ... Precies de mama haha ! We houden je eraan om de zon mee terug naar Vlaanderen te brengen, zo geraak ik misschien (eindelijk) van mijn snotvalling af. We hopen dat je laatste dagen daar nog fantastisch zijn. Hou ons op de hoogte !
    Paps en mams.
  2. Mollie:
    Hilkebeest,

Je verhalen blijven me verbazen! Echt leuk om te lezen!
    Ik kijk ernaar uit om donderdag met je te skypen ! De tijd vlieg nogal e! Verken het daar nog maar eens goed! Een jeepsafarike ofzo door de wilde natuur ... :-)

Dikke bees !
  3. Ria Van den Breen:
    19 maart 2013
    oooh, Hilke, zon+boek ... daar kunnen wij hier enkel maar van dromen ! Maar, het is je gegund !! Geniet er maar ten volle van en we kijken uit naar jouw verdere avonturen !!
  4. Mieke:
    19 maart 2013
    Hahaha ik ben er weer. De strijk is gedaan en het volgende zomerrokje is klaar. Als beloning mag ik nu aan de computer ;-)
    Hilke, ik heb de indruk dat die juf er wel met haar pet naar gooit. Wie gaat haar controleren als jij er niet meer bent? Hopelijk wordt ze toch wat plichtsbewuster zodat ze het goed doet met die kleuters. Daar kunnen die alleen maar beter van worden en zo hebben ze misschien toch een toekomst.
    Welke beroepen voeren die mensen eigenlijk uit? De mannen werken in het bos enz. maar de vrouwen? Hebben die eigenlijk wel een beroep of blijven die gewoon thuis om het huishouden te runnen? Voor zo ver je van een echt huishouden kan spreken in die omstandigheden hé.
    Op welke leeftijd krijgen ze daar al kinderen? Vrij jong zeker?
    Ik hoop dat je morgen een schitterend verjaardagsfeestje hebt met je kleuters. Een muzikaal pakket is en blijft leuk (Kan je ook leren aan die juf en misschien nog wat suggesties geven voor leuke feestjes -Mega Mindy en Plop zullen ze wel niet kennen maar waarschijnlijk zijn er wel plaatselijke kinderhelden)
    Welke feesten vieren ze daar eigenlijk? Wij hebben er heel veel maar zij?
    En welke godsdienst beleiden ze daar? Met bijpassende feesten.
    Weer wat vraagjes.
    Slaapwel en tot een volgend blogje.