Dag 33: Anders dan gepland...

22 maart 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Koekoek allemaal,

sjonge jonge, dit was me het dagje wel!
Vandaag zou ik zelf naar het schooltje rijden en kon ik dus een kwartiertje langer slapen. Om kwart na 6 liep de wekker af, douchen, kleren aan, tanden poetsen en op naar het ontbijt. Annemarie kwam erbij zitten en toen begon het...

"Hilke, Delsie heeft gebeld. Ze heeft tegen de ouders gezegd dat het vandaag geen school is en dat ze dus niet moeten komen. En dat ze ook zelf niet op school aanwezig zal zijn. Ze zei ook dat ze dat woensdag tegen jou gezegd heeft."
WAT?

Man man man! De Afrikaanse mentaliteit... De hele week heb ik tegen Delsie zitten zeggen dat het vrijdag geen vrije dag is, dat het school is en dat de kindjes dus moeten komen. En ze zei altijd maar: 'jaja'. Wanneer ze woensdag op school vertrok zei ze: "Tot vrijdag"
En nu zegt doet ze dit en zegt ze nog dat ze het tegen mij verteld heeft! Sjonge jonge! Een beetje stank voor dank denk ik dan! En heel jammer, want nu ga ik de kindjes niet meer zien :(
Maarja, er valt niet veel aan te veranderen... Soms lopen dingen niet zoals gepland.

De dag liep dus heel anders dan gepland.
Deze morgen aan de ontbijttafel zat er een hele grote spin op de muur! Dat was toch even een gilmoment. We waren op slag heel goed wakker! Maar ik moest er toch een foto van hebben? Florian wil grote beesten, hij zal grote beesten krijgen. Maar euh kan er iemand die foto maken?
Haha! Ik ging ver genoeg wegstaan zene! Die spin was ver van mijn beste vriend! Daniel maakte de foto en ik poste hem niet veel later bij Florian op zijn facebookprofiel :) Hihi! Goeie daad voor vandaag: check!

De voormiddag verliep heel rustig. Beetje lezen in het plaatselijke roddelblad, muziek luisteren, de berg afwas doen... Iets voor de middag vroeg Annemarie of ik naar White river wou rijden om petrol voor de bosmannen en om sigaretten (10 pakjes)
Alright no problem! Zo zijn we nog eens weg. Ik reed eerst naar de supermarkt om sigaretten. Ze bekeken me maar raar toen ik 10 pakjes vroeg! En welke smaak moet dat zijn? Hoe moet ik dat nu weten, het is niet voor mij :) Dus gaf ze me van elke soort twee pakjes. Nog wat souvenirtjes kopen en dan betalen. Jaja, ze zullen thuis blij zijn ;)

Nadien reed ik door naar het tankstation om de petrol te halen. Betalen en hup terug naar de lodge. Souvenirtjes "inpakken", namen opschrijven,... En dan kon ik doen wat ik wou. Annemarie was ondertussen aan het koken en niet veel later konden we eten. Macaroni met bolognaisesaus. Heerlijk. Na het eten kon ik mijn zin doen! Hihi! In de zon liggen, boekje lezen, in strandstoel liggen,... ZALIG! Het velleke wordt bruiner en bruiner ;) I like!

Voor ik het wist was de namiddag voorbij! Deze avond aten we weer macaroni en keken we naar een film: "kingdom of heaven" met Orlando Bloom! I like! :D

Nu is de film dus net gedaan en is het tijd om het bed in te kruipen ;)
Tot morgen allemaal,
Zoen,
Hilke

1. Papa en mama:
    22 maart 2013
    He zusje, nog een smsje naar jou gestuurd :) en hier zullen de kindjes van vlassenbroek maandag heel blij zijn! Ja hoor jou briefje is al aangekomen ! Niet te geloven zo vlug al. Morgen een dagje van basket ,oma blondinne bezoeken en ons feest plannen! Weer leuke dingen ...en al wat aan het aftellen. Geniet volop van de zon misschien ga ik eens onder de zonnebank opwarmen. Het gaat morgen weer sneeuwen :( ik ben het kotsbeu en ben niet alleen. Een jaloerse mama