Dag 34: De laatste zaterdag in Zuid-Afrika

23 maart 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hello everyone,

ik heb gehoord dat het in België alweer aan het sneeuwen is? Sjonge jonge, het weer mag nu toch wel stilaan een beetje beter worden! Zodat de zon daar heerlijk schijnt tegen dat ik terug ben!

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat alles wat ik hier nu doe, voor het laatst zal zijn! Het is de laatste zaterdag, morgen de laatste zondag,... Maar vooral ook voor de laatste keer genieten. Genieten van het eten, van de mensen, van de natuur, van het weer,...

Vandaag was het een dag met een beetje vanalles ;)
Beetje ontspanning, beetje activiteit!

Deze ochtend ben ik om 8 uur opgestaan. We zouden misschien vandaag nog een uitstapje doen, maar was niet zeker. Dit hing af van Stefano. :)
Rustig opstaan, tanden poetsen, opfrissen, kleren aantrekken en dan op naar de ontbijttafel. Broodje eten, melk drinken en we konden er weer tegen. Na het onbijt nog een beetje chillen en rond half 10 moest ik chauffeur spelen. Ik moest met Daniël rijden naar kweetniewaar ;) Vorige week hebben ze hier een bok gevonden die vastzat in de omheining en die het niet heeft overleefd. Ze hebben deze dan meegebracht om op te eten. Nu zou Daniël hem mooi in stukken laten doen bij een vriend van hem. Zodat hij nadien goed klaargemaakt kan worden.

Het was ongeveer een uurtje rijden naar de plaats waar we moesten zijn. Daar aangkomen bleef ik in de auto wachten. Het duurde een hele tijd! Maar Daniël kwam me wel een drankje brengen! Na een klein uur konden we er weer vertrekken richting de lodge. Om kwart na 12 waren we daar weer. En dan was het plaats tijd om het vlees te verdelen en een groot stuk weer in te vriezen. De rest zou vanavond opgegeten worden.

Wanneer het vlees een beetje een plaats had gekregen was het nog even tijd om in de zon een boekje te lezen en om 14 uur reden Annemarie en ik door naar de pick & pay. We moesten nog wat inkopen doen voor de braai deze avond. We gaan met zijn allen eten maken op het vuur. Een echt Zuid-Afrikaanse braai!

Na een uurtje waren we terug en kon ik nog wat genieten van de laatste zon voor vandaag. Nadien een lekkere douche en nu zit ik hier mijn blog aan te vullen zodat jullie een beetje mee blijven.
Trouwens papa, voor jou heb ik een speciaal souvenirtje! Eentje van Annemarie. Spannend!

Deze avond is het hier dus braai. Ben eens benieuwd :)
En dan zit ook deze zaterdag er weer op! Mijn valiesje staat hier trouwens al goed gevuld klaar. Aangezien we drie keer blijven slapen in het Krugerpark volgende week, moet alles al klaar zijn, want we komen donderdag gewoon de valies halen en dan is het al tijd om te vertrekken richting België.

Tot morgen,
Hilke

1. Papa en mama:
    23 maart 2013
    Amai, Hilke een souveniertje speciaal voor mij ! Ik ben nu al razend benieuwd ... Misschien kan je in de komende dagen al enige tips geven haha. Geniet nog van je laatste dagen ginder, en vergeet geen fotos te nemen van de schitterende natuur in het Krugerpark. Laat je niet oppeuzelen door een leeuw :-) of door een grote spinnekop... Om eerlijk te zijn, we kijken toch al een beetje uit naar je thuiskomst ! Amuseer je xxx
  2. Mieke:
    24 maart 2013
    Nacht Hilke, want het is ondertussen 1.30u. Jaja ik ben een nachtuil ;-) . We hadden deze avond vrienden uitgenodigd om te eten en die zijn pas weg. We hebben de afwas gedaan en nu kruip ik nog even aan de computer. Verslavend hé die blogjes. Ik zal ze moeten missen. Spijtig!!!!!!
    Genoten van je luilekker dagje? Mag ook wel eens. En geniet maar extra van de zon want hier is het nu volop aan het sneeuwen. Dat beloogd voor morgenvroeg. Er ligt ongeveer 1 cm maar het blijft sneeuwen. Ik denk dat de kleinkindjes volgende week sneeuwballen zullen rapen i.p.v. paaseieren. Twee jaar geleden hebben ze op Pasen in het zwembadje gespeeld. Ik zal het nu in huis moeten plaatsen als ze willen zwemmen ;-) Maar de paaseieren zullen niet smelten dit jaar. Dat is dan ook een voordeel. In de hoop dat de klokken nu donderdag kunnen vertrekken hé naar die nieuwe Paus. Zullen het Argentijnse eieren zijn? En hoe smaken die dan? Afwachten dus en hopen dat ze lekker zijn.
    Hoe was de braai? Was het een oude bok of een jong geitje dat jullie opgegeten hebben? Heb je al je tanden nog of heb je ze stuk gebeten op het vlees?
    Zeg Hilke, kan je nog bloggen als je in de natuur zit op blijven we op onze honger? Ben benieuwd of er nog blogjes komen. Ik hoop van wel want anders moet ik afkicken van mijn laat-avond-verslaving. Bestaat daar een medicijn voor?
    Nu stop ik toch want het is ondertussen al bijna 2u en dus echt wel bedtijd. Ik moet er straks uit om 7u. Zal een kort nachtje worden. Gelukkig is het morgen zondag en kan alles wat rustiger verlopen. Geen klein bengels in huis. Krachten opdoen om maandag weer dat klein geweld op te vangen. Voor de laatste week voor de vakantie. En daarna mag Marie ook naar school. En die zal er wel voor zorgen dat er leven genoeg in huis is.
    Slaapwel of (je zal het maar 's morgens lezen) goede morgen.
    Tot dan.
  3. Ann, Kris & Bjarne:
    24 maart 2013
    Hey Hilke ik zou zeggen, geniet van je laatste dagen daar ! Vergeet niet om foto's te nemen want het is prachtig wat we al gezien hebben !! wij zullen wel lekker in de sneeuw spelen (voor de zoveelste keer) ; geniet jij maar van het zonnetje !!
    Groeten, Ann, Kris & Bjarne
  4. Ria Van den Breen:
    He Hilke,

meebrengen, die zon !! Stop ze maar alvast in je valies, ook al is die al goed gevuld ! Je laatste weekend in Zuid-Afrika, wat gaat het zo snel ! Maar dat is ook een teken dat het vlot verloopt en dat je met heel wat leuke, ontroerende, amusante en onvergetelijke verhalen huiswaarts kan keren. Geniet nog van deze laatste week en kom dan maar veilig thuis bij je lieve mama, leuke papa en grappige broers. Knuffel !!