Dag 35: Sunday

24 maart 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Hallo daar eskimo's,

jaja, mijn laatste zondag in Zuid-Afrika zit er bijna op! :( En het was echt een hele fijne zondag.

Deze morgen mocht ik uitslapen. Zalig! Het was gisteren half 12 eer we in ons bed lagen na de braai. Het was zo een fijne avond! De bosmannen hebben hun eigen vuurtje voor hun slaapvertrekken en daar zouden ze alles op klaarmaken. Samen met Annemarie gingen we rond 20 uur naar daar. Wijntje, champignons, sla, kipje, bok,... Er was eten genoeg voor iedereen! En we hadden ook pintjes gekocht zodat het voor de mannen toch ook wat feest was. Wat kunnen de mannen het allemaal goed uitleggen zeg ;) Het was gezellig rond het vuur. Ja een mooie avond om niet meer te vergeten. We hebben er wel een souvenir aan overgehouden! Ben voor we gingen slapen nog uitgeschoven op het donkere padje en nu heb ik een pijntje! Mijn been moest bijna afgezet worden! Zoveel pijn... Haha nee mopje! Maar het is wel groter dan een Pieterjanneke zene! Misschien moet ik er maar eens een foto van trekken? Als je er zo eens bij nadenkt is het wel knap e, na meer dan 5 weken Zuid-Afrika is dit het eerst wondje!

Om half 10 deze morgen ben ik opgestaan. Heerlijk om wakker te worden met het zonnetje door het raam. Op het gemakje douchen, kleertjes aan, ontbijtje en dan een beetje in het zonnetje zitten. Er waren nog niet echt plannen over wat we vandaag zouden doen dus het was een beetje op het gemakje. Rond 11 uur heb ik samen met Annemarie fruitsla gemaakt. Watermeloen, gewone meloen, verse ananas uit de tuin... HEERLIJK! Na de fruitsla maakte Annemarie een soort sausje van passievrucht voor over een ijsje te doen. En dan kregen we plots zin in pannenkoeken. Dus maakten we niet veel later deeg en stonden we pannenkoeken te bakken. Het is eens iets anders! Veel bloem was er niet meer, dus het waren ook maar 10 pannenkoekjes. Maar ze hebben wel gesmaakt. Na dit alles was het even rust in het zonnetje! Het was vandaag echt bye warm!

Vanessa, een vriendin van Annemarie, had al een paar keer gebeld. Haar zoon Jaden speelde muziek in een restaurantje en ze vroeg of we niet kwamen. We hadden wel zin om iets te gaan drinken dus sprongen we in de auto en gingen we met hen iets drinken. En zo hebben we Jaden ook eens ontmoet! Wat een spontane kerel. Het was een fijne namiddag, met joviale, lieve mensen.

Annemarie heeft trouwens in het krugerpark gereserveerd voor 4 personen. Daniël, Annemarie en Hilke zijn voorlopig de enigen die meegaan. Dus is er nog een plaats over. Waarschijnlijk gaat Jaden nog mee. :)

Wanneer we terug thuis waren van het namiddagje op cafe, heb ik me beziggehouden met het kraken van macadamianoten. En wat is me dat voor een werk! Die noten hebben een hele harde schil! Je krijgt ze met een notenkraker niet gekraakt! Ik moest ze op een steen leggen en er met een hamer op slagen! Het was nogal een werk! Maar we hebben hier nu wel lekkere noten om op te eten. Want ze zijn werkelijk heerlijk. Misschien moet ik er maar een paar in mijn valies steken?

Na de noten was het tijd om te eten en ben nu net terug van het bos. We hebben er wel twee uur gezeten! De mannen hebben niet zo goed gewerkt vandaag.. Sjonge jonge, zou dat het bier zijn?

Ale, de dag zit er alweer op! Morgen chillie willie in het krugerpark! Dus hopelijk tot donderdag voor een blogje over de krugeravonturen en anders zeker vrijdag!

Zoen,
Hilke

Juf Mieke Roose: Amai, dat moet daar nogal een gezellig etentje geweest zijn! Je zal de blogjes inderdaad binnenkort moeten missen. Maar ik ga het ook missen om ze te schrijven hoor! De tijd gaat hier precies veel sneller dan in België, maar dat kan natuurlijk niet. Dat het daar nu maar al stopt met sneeuwen, want ik raap toch nog steeds het liefst paaseieren hoor!
De braai gisteren was heel gezellig en fijn. De bosmannen vonden het ook echt tof dat we eens met hen gingen mee-eten. Het was een volwassen dier, maar wel nog niet zo oud denken de mannen. Zo'n vlees is niet echt mijn ding, dus hebben ze voor mij een kippefiletje op de braai gelegd. Dit samen met wat champignons... Heerlijk! En een lekker Zuid-Afrikaans wijntje. Hmmm. We hebben gesmuld.
Dit is voorlopig mijn laatste blogje. Maar er komt er zeker nog minstens 1! In het krugerpark gaat de laptop niet mee, we kunnen daar toch niet op internet. Maar ik ga proberen om donderdag toch nog een blogje te posten voor ik vertrek naar de luchthaven. We vertrekken donderdagmorgen pas in het krugerpark, maar komen nog langs de lodge. En anders op de luchthaven of in het slechtste geval wanneer ik terug thuis ben. Maar je mag er zeker van zijn dat er nog wel wat volgt van mijn avonturen in het krugerpark. Al we daar natuurlijk niet door een leeuw worden opgegeten. Haha!
Hihi ik zal ook moeten afkicken hoor!

1. Tante Els:
    24 maart 2013
    Hoi Hilke. Ja, ja, met Jaden op reis in de jungle...spannend. Oh, oh, het zit er bijna op; onwaarschijnlijk hoe snel de tijd vliegt. Maar gelukkig heb je weer vakantie in het verschiet. Ondertussen heeft Ruth K3 en de bengeltjes gezien. In cinema Albert speelden ze hem al niet meer. Dus zijn we naar Gent gereden. Eva heeft al gedaan met de examens. Hannah heeft er nog 2. We kijken allemaal uit naar je thuiskomst! Geniet nog van de laatste dagen en een dikke proficiat voor al wat je daar verwezelijkt hebt! Dikke kussen van ons allemaal en tot heel binnenkort xxx
  2. Mieke:
    24 maart 2013
    Voor de verandering zal ik nu eens een vroeg blogje sturen. Vandaag lekker thuis gebleven, open haard aangestoken en ......wat geslapen. Hoe zou dat toch komen dat er hier 2 geslapen hebben deze namiddag. Wat te weinig deze nacht???? Ik ben er zeker van. En zonder die kleine mannen in huis was het hier te rustig maar het deed deugd. Buiten was er alleen maar sneeuw te zien. We zullen er wat sparen voor je landing in België ;-)
    Geniet maar van je uitstap en wat die vierde plaats aangaat : ik wil wel mee!!! Maar ik heb een groot vermoeden dat je liever die jonge knul meeneemt dan een oude doos ;-)
    Ik heb in elk geval meegenoeten van je verre avonturen en ik hoop inderdaad dat ik ook nog de laatste dagen mag meemaken op blog (al is het na je terugkomst).
    Ik denk dat in Grembergen de vlag al op de kerktoren zit om je thuiskomst te vieren. En voor die paaseieren: zondagmorgen, na de mis van 8u, mogen alle kindjes gratis eieren komen rapen aan ons kerkje en alle anderen krijgen eten en drinken. Je bent dus welkom. Er zijn zelfs kleine eitjes voor iedereen. Maar je moet er wel vroeg voor opstaan (en dat ben je nu toch gewoon).
    Nog veel plezier ginds voor je laatste dagen en een goeie terugvlucht. Hoe lang vlieg je over die afstand? Ik heb er geen flauw benul van.
    Tot ........???????
  3. Anneke:
    25 maart 2013
    Hey Hilke, als je dit leest ,ben je waarschijnlijk al op weg naar het krugerpark! Amuseer je en pas op voor grote en kleine beesten! Kus en zeker tot zondag om in VLassenbroek eitjes te rapen! Groetjes!
  4. Roby:
    26 maart 2013
    Hey meiske,
    hopelijk lees je deze mail nog voor je naar huis komt. Dat is een goed teken-> ben je niet opgegeten door de grote dieren.
    hihi. Geniet nog van uw laatste uren daar (voor dit jaar. Want als ik je goed begrijp zal je blijkbaar zowiezo terugkeren. Dan kan ik mss je bagagedrager zijn). Breng aub een beetje zon mee zodat het leuk paaseitjes rapen is voor iedereen. Veilige terugvlucht!!! Tot gauw. xxx
  5. Kamiel:
    26 maart 2013
    Hilke, het is bijna voorbij en ik vind het spijtig in jouw plaats. Het is toch een belevenis geweest... en voor herhaling vatbaar. Geniet van je laatste dagen en kom goed terug thuis. Groeten