Dag 7: Lazy sunday

24 februari 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Dag lieve mensen,

waaw alweer zoeveel reacties! Echt heel fijn om te lezen, dankjewel!
Hihi ik zou zeggen, veel sneeuwpret... :)
Oma, ik ben heel blij dat de opratie goed verlopen en dat alles goed gaat met jou!  & heel tof dat je mijn blog nu ook kan volgen! Dikke knuffel en zoen. (& peter, ik ben nog niet vergeten wat je hebt beloofd tegen dat ik terug kom, het is maar 32 dagen meer e!)

Gisteravond was het nog een heel gezellige fijne avond! Net nadat ik op het blog had gepost, kwam er een Vlaamse toerist aan. Herman, een rare kwiet ;) Hij komt al voor de 35e keer naar Zuid-Afrika en bleef hier voor een nacht in de lodge logeren. Annemarie had voor het avondeten dan ook extra haar best gedaan! In de tuin is er een kampvuurplaats en daar werd vuur gemaakt. We konden het eten dan daarop warm maken en dat was erg gezellig. Eerst hebben we in de keuken staan kokerellen (ik heb haar geholpen) en nadien kon alles op het vuur. & het was heerlijk!
- Zelfgemaakte kippensoep (echt nog nooit zo'n lekkere soep gegeten! Wel veel pili-pili!)
- Stukjes kip
- Aardappelen in de schil + lekker sausje
- Gebakken champignongs
- Salade met fetakaas
- Rogh: soort spinazie
- Dessert: warme cake met slagroom
Het was een lange avond, want lag maar om half 12 in mijn bed, maar het was wel fijn om rond het vuur te zitten.
"En excuseer mij dat ik het zeg" Haha! Dit zei Herman steeds voor hij een zin begon! Na 3 uur was dit echt wel heeeeel grappig, Vooral omdat hij zelf niet weet dat hij dat zegt. Man man man!

Vandaag was echt een fijne lazy sunday! Om 9 uur uit bed, douchen en dan een heeeeeel uitgebreid ontbijt. Eitjes, worstjes, gebakken tomaten, broodjes, fruitsla,...
Bij het ontbijt was Herman al vertrokken. Hij gaat een week naar het Krugerpark en bleef maar 1 nachtje.
Tijdens het ontbijt werd besproken hoe de dag er zou uitzien. Ik mocht zelf kiezen wat ik vandaag zou doen, alvast ging ik de hele dag in bed liggen :)
Annemarie stelde voor om eens naar 'the mall' te gaan. Zij en Stefano gingen nog een boodschap doen en het koopcentrum was er niet veraf. Ik vond dat een leuk idee. Ze hebben mij daar om 11 uur afgezet en we hadden om 12u30 afgesproken aan een snackhuisje in het koopcentrum.
Het koopcentrum was echt gigantisch en super netjes! Je ziet dat het echt heel goed wordt onderhouden! Je hebt er vanalles winkels, klerenwinkels, een supermarkt, eethuisjes, zelfs een bioscoop. Er is geen enkele winkel die ze ook in België hebben. Dus het is eens iets anders ;)
Heb niet zoveel gekocht! Plastificeerfolie om de symbooltjes en het klasje te plastificeren. (lamineermachines verkopen ze hier ook, Annemie, maar het project heeft er nog geen, het is misschien wel een leuk idee om er eentje te kopen, maar dat zal niet voor direct zijn) Maar met plastificeerfolie kom ik al een heel eind.
Ik heb ook een boekje gekocht voor in het klasje. Het is een boekje rond de gevoelens en wordt voorgesteld door een aapje. Een heel eenvoudig boekje dat dus goed bruikbaar zal zijn in het klasje!
Wanneer je in het koopcentrum rondloopt vliegt de tijd voorbij! 'The mall' hier in Zuid-Afrika zijn ook veel minder druk dan in België en ze zijn elke zondag open. Het is echt aangenaam shoppen.
Om 12u30 stond ik aan het afgesproken plaatsje en niet veel later kwam Annemarie en Stefano er ook toe. We hebben daar een hapje gegeten. Lekker hoor! Een salade met kip :) Hmmmm...

Om 14u00 waren we terug in de lodge en ben ik onmiddellijk begonnen met het plastificeren van de symbooltjes. Het ziet er echt goed uit, al zeg ik het zelf :) Ben benieuwd wat de kindjes er morgen gaan van zeggen.
De rest van de namiddag/avond (het is hier echt heel vroeg donker) heb ik mij beziggehouden met een beetje te lezen in de plaatselijke tijdschriften.
En het valt nog eens op hoe snel de tijd hier gaat!

Het is hier al 19u15! Annemarie is de werkmannen nog weg gaan doen met de auto. Er is hier niemand die kan rijden, dus is ze heel vaak chauffeur.
Wanneer ze terug is zal het al bijna tijd zijn om het eten klaar te maken :)
En nadien redelijk vroeg het bedje in, want morgen is het weer heel vroeg dag! & het eerste dagje als juf in het klasje. Spannend!

Tot morgen,
Zoen,
Hilke

1. Marion vernimmen:
    24 februari 2013
    Hilkeeeeeeeeeee! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Elke avond kijk ik ernaar uit je blog te lezen over het warme Zuid-Afrika want om eerlijk te zijn word ik het sneeuwweer hier in België een beetje beu... Jaja ik geef toe: stiekem ben ik een beetje jaloers ;) Vandaag trouwens gewonnen (82-21) tegen Temse wat weer niet echt een boeiende wedstrijd was... Dikke kus en veel succes morgen in het klasje!
  2. Mieke:
    Dag Hilke,

Vlug nog een antwoordje posten voor ik verder werk aan de computer (fotootjes in orde brengen van carnaval). Heb ze nodig voor mijn les. Jaja, ik ga zelf terug naar school ;-). Eenmaal in het onderwijs dan blijf je daar kleven hé.
    Hopelijk slaap je goed deze nacht zodat je er morgen stevig tegenaan kunt gaan. Kriebels?????? Ik denk het wel. 't Is ook erg spannend hé. Die kleintjes zullen wel verschieten van die heel nieuwe aanpak. En die leerkracht zal niet weten wat ze ziet.
    Hou ons maar op de hoogte van alles ginder ver. Ik krijg het al warm door je verhalen te lezen.
    Tot een volgend blogje.
    Slaapwel en laat die kriebeltjes maar kriebelen.
  3. Papa en mama:
    24 februari 2013
    He zusje, shoppen heel leuk ! Piet en ik gaan eten chiro en daarna bij oma blondine nog eens op bezoek maar die sliep dus wij stilletjes ssst terug naar huis. Voor een luie zondagnamid. Mensen die wat ouder worden en die denken de dag ervoor dat ze nog 20 zijn moeten bekomen van dat uitgaan en laat in bed t' is te zeggen midden in de nacht. :( dus plat in de zetel. Het weekend zit erop wat kan dat vlug gaan. Ook voor jou een fijne start in je klasje en wees voorzichtig liefs x
  4. Kamiel:
    24 februari 2013
    Hilke, ik ga geen bladzijden doorsturen, alleen iets kort en bondig: je bent te bewonderen om in de onbekende zwarte wereld te gaan werken, ook al is het maar voor 6 weken. We duimen voor u. Geniet van uw werk... maar wees voorzichtig. Dikke knuffel.
  5. Gaby:
    25 februari 2013
    dag lieve hilke,

jaja,super om jouw belevenissen daar te kunnen volgen,jij doet dat daar super goed meisje,heel veel succes in je nieuwe klasje,de kindjes zulllen blij zijn zo,n schatje van een juf te hebben!!!!

jaja,de black en white fuif was super tof,we hebben er dan ook veel deugd en plezier aan beleefd,de fantastische hulp van de fam peelmannekes was geweldig en weten we dan ook super te waarderen,vrienden voor het leven he,
    lieve grtjs en dikke knuffels xxxxxxxx
  6. Annemie:
    25 februari 2013
    Wauw ze hebben daar ook een shoppingcenter?! En het is open op zondag?! Jaloers! Maar ja, mijn shopgeld is alweer op voor deze maand, gelukkig wordt mijn loon donderdag gestort! Ik wordt altijd blij als ik jou verhalen lees zeg... een mens zou willen dat hij ook daar was voor die heerlijke kippensoep of salade met feta, om nog maar te zwijgen van het goede weer ;)
  7. Kristel VH:
    26 februari 2013
    He meidski

amai, al die kip dat ge daar eet... zie da ge ni in een kieken verandert he!! :-)