Dag 6: Zaterdagwerk...

23 februari 2013 - Witrivier, Zuid-Afrika

Whoop whoop, weer nieuwe reacties! Dankjewel lieve mensen!

Het is weeeeeeekend! En dan moet er niet gewerkt worden... Ale, toch niet in het klasje.
Vandaag mocht er dus wat langer geslapen worden :) Om 8 uur liep de wekker af! En het zonnetje scheen al van om 6 uur door het spleetje van de gordijnen.
Tijdens het ontbijt was het al bijna 30 graden! Echt gek, maar zoooooo zalig!
Het was een ontbijt zoals alle dagen, geroosterde boterhammetjes met boter die dan heerlijk smelt.
Vandaag stond er niet zo heel veel op het programma:
- weekschema maken: wat doen we de hele week in het klasje?
- Symbooltjes maken voor de kleuters
- Symbolen ook in het groot maken om te knutselen
- Materiaal voorzien
- Schooltje tekenen om op het magneetbord te hangen.
Dit alles heeft bijna een hele dag in beslag genomen! Maar het is allemaal klaar! Wat wil zeggen dat morgen een lazy sunday wordt! JOEPIE!
Je kan alles bewonderen in de foto's.

Er valt vandaag dus niet echt veel te vertellen. :)
Er is ook bezoek in de lodge! Een Vlaming die hier, in Zuid-Afrika op vakantie is. Hij logeert vanavond bij ons in de lodge. Alweer een man die heel wat te vertellen heeft! Het is al de35e keer dat hij naar Zuid-Afrika op reis komt! Hij blijft hier drie weken, maar niet in de lodge. Hij gaat op rondreis in het Krugerpark, naar Kaapstad,...

Ik hoop dat daar in België ook alles goed gaat? Heb al heel wat mensen gesproken, die allemaal veel vragen stellen over hoe het hier gaat. En na het gesprek bedenk ik steeds dat ik ben vergeten vragen hoe het daar in België gaat! (Misschien moeten jullie dit in een reactie er kort bijzetten? :D Zodat ik toch een beetje mee ben met wat daar allemaal gebeurd...)

Het is hier nu half 8 en binnen een half uurtje gaan we eten ;) Ik denk dat er kip op het menu staat, kan niet slecht zijn!

Het is vandaag maar een kort blog, maar beloof dat ik volgende week weer heel wat zal vertellen!

Zoen,
Hilke

1. Anneke:
    23 februari 2013
    Dag Hilke, hoe het hier is? koud, koud, koud en grijs ik ben blij dat ik ons stoveke aangestoken heb! straks neem ik nog een bad ook peins ik!
    heb je dat puzzelstappenplan van Dora op internet gevonden? anders zoek ik het op en stuur het door. Nog heel veel succes en hopelijk kan je vlug naar de winkel om spulletjes te kopen. Ik denk dat de kindjes heel blij zullen zijn met wat afwisseling. Groetjes!
  2. Ria Van den Breen:
    He Hilke,

amai, ik wou dat ik daar ook van dat warme zonnetje kon genieten. En ik vind dat jij vandaag toch al heel wat hebt gedaan ! De kindjes zullen blij zijn met hun symbooltje ! En hier lopen we nog steeds in heel dikke en vooral warme pullovertjes rond. Geniet morgen van je lazy sunday !!
  3. Papa en mama:
    23 februari 2013
    Fijn dat je het ginds naar je zin hebt ! We hebben oma bezocht in het ziekenhuis en ze stelt het heel goed. Ze kan ginds zelfs je blog volgen :-) we gaan straks feesten in black & whitenen zullen ginds de groetjes doen. Kus !
  4. Tante Els:
    23 februari 2013
    Berekoud hier en morgen weer sneeuw. En natuurlijk hebben ze de afgelopen dagen weer geen steen gemetst:-(. Vandaag de kou getrotseerd om naar de voetbalveteranen (Frederik) te gaan kijken op KV Mechelen en dan nog klein shoppinkske (nieuwe bikini voor als ooit de zon hier eens schijnt; maar dan ben jij al lang terug) en een reuze babipangang eten bij de Wok. Hannah en Eva hadden in Oostende hun eerste demowedstrijd; ze waren blij met hun 7de plaats (vd 15). Slurp die zon maar op en geniet morgen van je lazy Sunday. Kusjes xxx
  5. Mieke:
    Hoi Hilke,

Stuur die zon maar even door naar hier want ik denk dat de meeste mensen stilaan op hun tandvlees zitten (er zijn enorm veel zieken). Hier is het lekker koud met een echte noord-oostenwind (binnenblijven dus). Maar dat kan dan ook gezellig zijn. Even de naaimachine bovenhalen en rokjes en jurkjes stikken voor de kleinkinderen in echte zomerse stofjes. Dat geeft dan al even een zomergevoel.
    Jij hebt het blijkbaar echt naar je zin ginder ver. Maak maar veel foto's zodat je later er nog van kan nagenieten (en wij nu eenbeetje meegenieten).
    Morgen lekker lui en dan maandag met volle kracht er tegen aan.
    Veel plezier nog en tot een volgend blogje.
  6. Wendy Hofman:
    23 februari 2013
    Ongelooflijk wat je in die korte tijd toch allemaal al gedaan hebt voor die kindjes daar! Ik denk dat er maandag heel wat stralende gezichtjes zullen zijn in jouw klas. Je zorgt voor kleur, warmte en gezelligheid in de klas en dan nog eens zo'n enthousiaste juf? Schitterend. Ik denk dat die kids je nu al niet meer kwijt willen. Rust morgen maar goed uit!
  7. Els:
    Hey Hilke,
    Wat leuk om al jouw verhalen te lezen :)
    Ben stiekem toch wel jaloers dat jij dit allemaal kunt meemaken het moet een hele belevenis zijn...
    Probeer daar alvast enorm te genieten ook, ook al wordt er van jouw verwacht het schooltje in goede banen te leiden.
    Hier is alles koud... Ben juist opgestaan om straks te gaan werken en het heeft weer maar eens gesneeuwd..
    Moest je wat tijd over hebben zou je dan wat warmte en zonnetje kunnen opsturen naar België ;)
    Veel plezier daar nog en we blijven je volgen op je Blog :)
    Grts
    de buurtjes
  8. Annemie:
    Hey Hilke,

hier in Aalst vandaag opgestaan met sneeuw, véél sneeuw, niet te verwonderen dat ik het dus vannacht koud had :)
    Je symbolen zijn fantastisch, kan je ze daar ook lamineren vroeg ik me af? Of hebben ze daar geen lamineerapparaat? Ik moet zeggen 'pluim op je hoed' want verdorie er zit een tekentalent in jou verborgen :)
    Juf Hilke, je doet het daar al fantastisch en ik aangezien het vadaag een Lazy Sunday ging zijn, neem alvast een enveloppe (je kent ze wel zo een hele grote bruine) en je stopt er wat van die zon in die je daar krijgt tijdens het ontbijt! :D

Dikke kussen, ik blijf je volgen!
  9. Papa en mama:
    24 februari 2013
    He zusje, wij straks naar de mis in vlassenbroek en meneer pastoor zal wel naar je vragen! Wat ben ik superblij dat jij het daar zo goed hebt:) Hier zoals iedereen zegt bitterkoud:( en sneeuw dit is wel mooi en leuk maar we hebben het hier wel gehad . Het mag beginnen zomeren want in de winkels hangen hele mooie felkleurige kleren ...en met dit weer is er geen zin om al iets te kopen. O ja de fuif gisteren was top maar nu moe ... ne mens is al wat ouder he, we hebben je gemist. Geniet jij maar lekker van de zon en je luie dagje! Liefs
  10. Tim Scholliers:
    Hé Hilke!

Mijn tante Anja vertelde me dat je een blog had over je ervaringen in Afrika, dus wou ik zeker eens komen kijken. Ik herken bepaalde dingen die me doen terugdenken aan mijn eigen stage in Bolivia... Geniet er met volle teugen van!

En o ja: hopelijk lukt het veranderen van de manier van werken een beetje voor die juf, de ideeën die je hebt lijken mij alleszins al bij-zon-der tof voor de kindjes. ;)