Dag 3: Masoyi

7 juli 2015 - Zaventem, België

Hallo allemaal,

een beetje later dan anders, maar hier het verslag van wat er vandaag is gebeurd...

Deze morgen ging om half 8 de wekker. Uitslaperkes!
Na het ontbijt vertrokken we met z'n allen naar het schooltje in Masoyi. Altijd spannend, want je weet nooit hoe de straten er zullen bijliggen! Maar he, Ruth, Ilona en Sarah, de weg ligt er veeeeeeel beter bij dan vorig jaar! Geen lange omleiding meer, maar wel een stop and go punt. Een wat? Ja, een stop and go punt. Er staat wel onder: waitingtime 15 minutes, be patient. Ale daar sta je dan 15 minuten voor een rood licht. Het werkt eigenlijk een beetje zoals wanneer er bij ons werken zijn en ze zo zelf een verkeerslichtje plaatsen. Bij ons duurt dat nooit lang voor het licht op groen springt, maar hier dus wel! Ze leggen dat dan ook over een traject van bijna 2 km! Ze moeten nog veel leren hier... Maar voor de rest is de hele weg naar het schooltje helemaal opnieuw gemaakt! Geen putten meer, geen vluchtheuvels... Allemaal mooie asfalt! Tot je natuurlijk bovenaan de berg staat om effectief naar de school te gaan. Dan is het andere koek! De weg ligt daar veel slechter dan vorig jaar. Het is net of je in de auto aan het dansen bent als je naar beneden rijdt. Maar kijk, we zijn in één stuk beneden geraakt en in één stuk terug :-)

Op het schooltje zelf was het een warm onthaal! De juf was daar en ze kende me nog! Ze was heel blij om mij te zien en vroeg direct hoe lang ik bleef ;-)
In het klasje zelf was helaas maar 1 kindje. Het is hier dan ook vakantie! Tijd dus voor wat administratie. Welke kinderen komen er normaal? Wat is hun geboortedatum?,...

In de namiddag stond er nog een uitstapje naar Numbi op het programma. Daar waren ook veel minder kinderen dan we gewoon zijn. Maar een stuk of 30. Dat was goed voor hen, dan hadden ze meer dingen om te smullen ;-) Brood, snoepjes, drankjes, chips,... Ze kregen van alles! :-)

Na Numbi was het alweer tijd om naar de lodge te gaan. We kregen lekker eten en alles werd besproken voor de komende dagen. We vertrekken morgen rond 11 uur naar Swasiland en wat ons daar te wachten staat weet ook Annemarie niet.
We weten wel dat we naar een lagere school gaan waar bijna 300 kinderen zitten en dat het er allemaal heel traditioneel aan toe gaat.

Spannend dus! We zien wel.

Ik zal dus nu een paar dagen niet kunnen bloggen... Als alles goed gaat kan ik maandag posten wat er allemaal in Swaziland is gebeurd.

Dikke zoen,
Hilke

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hildeke:
    8 juli 2015
    Hè zusje,blij om op de valreep nog iets van jou te hebben gehoord! Wel spannend als je niet weet wat je daar te wachten staat.Ik zou zeggen laat het allemaal op je afkomen en wees voorzichtig. Ja,ik kan mijn bezorgdheid niet laten wetende dat je daar in goede handen bent.Dankjewel Annemarie!
    Hopelijk horen we maandag iets van jou of wie weet een dagje vroeger. Dikke kus mams
  2. Wildeke Van Hezemael:
    Hé lieverd,
    Leuk om je verhalen te kunnen volgen! Ben al benieuwd naar het volgende verhaal... Spannend allemaal! Ik ben apetrots op jou!!!
    Dikke zoenemeloen,
    Hildeke
  3. Anneke:
    8 juli 2015
    fijn te lezen dat er toch vooruitgang geboekt is wat wegeninfrastructuur betreft. Fijn voor jou dat het allemaal wat vertrouwd is en die gekende gezichten terug te zien. Doe het goed in Swaziland!