Dag 9: Sien en Maria op bezoek

18 juli 2014

Sanibonani,

Woow, om 6u30 uit ons bed, maar we waren wel onmiddelijk wakker! Er stonden een hele hoop dozen en zakken op ons te wachten. Deze met allemaal spullen die meemoesten naar het schooltje. Wanneer we deze berg spullen zagen staan dachten we dat we dit niet gingen meekrijgen in onze ubergrote baki :-) Maar na wat puzzelen lukte het wel. Was er nu nog plaats voor team laadbak? Ja hoor!

Na een bumpy ride zijn we heelhuids en met al onze spullen in het schooltje aangekomen.
Het eerst wat we wilden doen was checken of de doom zijn werk had gedaan. Zijn alle vieze beestjes dood? We begonnen vol goede moed met het verwijderen van de prenten. Helaas! Als snel moesten we vaststellen dat deze vieze kakkerlakken nog steeds rondkropen. Dan maar onze schoenen uittrekken om ze eigenhandig te doden! Dag lieve kakkerlakken, het was aangenaam jullie gekend te hebben :-) We hebben jullie liever dood! Hihi.

Nadien was het tijd voor het grove werk! De hele klas moest leeg gemaakt worden, zodat we alles eens grondig konden poetsen.
Gelukkig kwamen er drie dames van Numbi op bezoek om ons te helpen. Ze deden dit omdat het vandaag Nelon Mandela day was en ze 67 minuten iets voor de 'community' moesten doen. (Het is 67 minuten omdat dat staat voor de 67 jaar waarin Nelson Mandela zich inzette voor de mensenrechten) Dat kwam van pas! We vatten direct de koe bij de horens en namen een van de dames mee om poetsspullen te kopen. Een trip naar de winkel, een borstel, zwabber, en andere kuisspullen later konden we beginnen aan de schoonmaak. Handen uit de mouwen Sien en Maria!
Sarah ging met de zwabber het plafond schoolmaken. Een heuse klus om al die vieze spinnenwebben te verwijderen. De meisjes van Numbi hielpen mee om de muren schoon te schrobben samen met Hilke. Ons water zag al snel zwart!
Maar Dethol, je was een held vandaag,
Na een aantal uurtjes poetsen was al het vuil acceptabel weg.
Terwijl Sarah en Hilke dit alles deden, gingen Ruth en Ilona weer aan de slag met verf en penseel de deur kreeg de laatste afwerking en er werden ook een aantal bedjes in elkaar gezet.

Wanneer alles netjes was, konden we alles terug in de klas zetten. We zetten alles in hoekjes, zodat het klasje toch een beetje meer lijkt op een klasje van bij ons.
Nadien konden we een lijstje maken met spullen die we nog nodig hebben om de klas toch een beetje meer kleuterklas te maken.
Zo weten we ook al wat we in ons weekend gaan doen :-)

Wanneer het klasje stond, maakten we wat tijd om met de Numbigirls op de foto te gaan. En ook dit verliep niet vlekkeloos :-) Thembi, één van de moni's wou wel erg graag met ons op de foto! Ze pakte ons dan ook erg goed vast! Zelfs onze poep maakte kennis met Thembi... Aangenaam, enorm aangenaam, hum hum... We vonden het zo leuk dat we morgen op bezoek gaan in Numbi. Hopelijk worden alle handen dan gehouden waar ze moeten gehouden worden :-) Begrepen, Thembi? Dankjewel!

Na de fotoshoot was het tijd om onze spullen te pakken en richting Moyeni te rijden.
Team indeauto en team laadbak splitsten zich op. Team laadbak reed met Annemarie mee en bracht eten mee.
Team indeauto moest onderweg stoppen om te tanken.

Na anderhalf uur werden beide teams weer herenigd en was het pizzatime. Omdat het Mandela-day is kregen we bij onze pizza zelfs een wijntje. :-)
Ideaal om de dag mee af te sluiten.

We duiken met z'n allen ons bed in samen met een film:-) Dat is het weekend goed inzetten...

Tot morgen allemaal,
Slaapwel,
Ofnee vanaf nu zeggen we dit zo: ULALE KAHLE!

Zoen van ons allemaal!

1. Sofie VA:
    19 juli 2014
    Waauw wat een avonturen en veranderingen al tijdens jullie eerste week! Ik ben wel benieuwd naar een foto van het klasje. :-) Groetjes!
  2. Hildeke:
    19 juli 2014
    Hallo dames,

Vandaag de zwoelste dag hier..temp.loopt op tot 32 gr.
    We nemen platte rust.
    Gisterenavond de stem van dochterlief gehoord en die klonk heel vrolijk. Wij hier superblij dat jullie het daar zogoed hebben.Weer een mooi verhaal met een fijne afsluiter! Werk ze daar nog goed he meisjes.
    lieve groetjes
    de peelmannekens
  3. Hannah:
    20 juli 2014
    Heeej Hilke,

Dat klinkt allemaal heel leuk ! We missen je hier ! Geniet er daar maar van !!!

xxxHannah